Așa cum Profit.ro a anticipat în urmă cu o lună, apariția Tesla în clasamentul celor mai vândute mașini a fost una accidentală în septembrie, fiind tipică pentru producătorul american la final de trimestru, când forțează livrările pentru a-și atinge țintele.
În luna următoare, Tesla Model Y a dispărut complet dintre primele 50 de mașini vândute în Europa, în timp ce Dacia Sandero și-a reluat locul de lider al pieței.
Nici măcar rivalii din acest an, Renault Clio și VW T-Roc, nu au reușit să amenințe poziția modelului Dacia, chiar dacă cele două au înregistrat creșteri ale vânzărilor.
Diferența dintre Sandero, care a vândut 20.500 de exemplare în octombrie, și VW T-Roc, care s-a situat pe locul al doilea, a fost de peste 2.000 de unități, în timp ce față de Clio avansul a fost de peste 3.000 de unități, după cum reiese din statisticile Data Force.
Pe următoarele locuri, în preferințele europenilor, s-au situat VW Golf, Toyota Yaris Cross, VW Tiguan și Peugeot 208, toate cu cifre în scădere, iar în partea de jos a clasamentului, Peugeot 2008, Skoda Octavia și Toyota Yaris.
Ford Puma (locul 13), model produs în România, și-a menținut creșterea din lunile anterioare, având un volum de 12.300 unități, dar nu a mai reușit să prindă Top 10 al vânzărilor, fiind depășită de Citroen C3. Același lucru s-a întâmplat și cu Dacia Duster, clasată cu un loc mai jos și un volum aproape similar.
După 10 luni, Dacia Sandero și-a consolidat distanța pe care o are în clasamentul industriei auto europene în acest an, cu peste 207.000 vehicule vândute, chiar dacă volumul este în scădere cu peste 8 procente față de anul anterior (un minus de aproape 19.000 de vehicule).
Locul al doilea, Renault Clio, a vândut numai 187.300 de unități și nu mai are vreo șansă să depășească rezultatul modelului produs de Dacia în Maroc, până la sfârșitul anului. Cu atât mai puțin mai poate spera VW T-Roc, care rămâne însă cel mai vândut SUV de segment B din Europa, peste Dacia Duster sau Toyota Yaris Cross.
SUV-ul Duster se menține în top, pe locul 9, cu 146.000 de vehicule vândute în acest an, respectiv pe locul 4 în clasamentul B-SUV, în timp ce Ford Puma se află pe locul 15, cu 128.400 de vehicule vândute.
Vânzările de autoturisme din Europa au înregistrat o creștere ușoară în luna octombrie, depășind cu aproape 100.000 de unități pragul de un milion de vehicule vândute (EU plus UK și EFTA).
Marca Dacia a vândut peste 50.000 de autoturisme, având o creștere de aproape 6 procente față de luna similară din 2024. În total, de la începutul anului, Dacia a vândut 500.000 de vehicule, depășind cu peste 5 procente vânzările din anul precedent.














