Compania japoneză Mitsubishi, în care Nissan deține un pachet de 34%, a raportat o creștere a veniturilor și a rezultatului net pe primul trimestru al anului fiscal 2023-2024, în pofida reducerii vânzărilor cu 10 de procente.
Profitul operațional al Mitsubishi a crescut semnificativ cu 47% în intervalul aprilie – iunie, ca urmare a consolidării situației costurilor și a creșterii prețurilor de vânzare, în condițiile în care vânzările mărcii s-au redus cu 22 de miliarde yeni, adică cu 10% față de perioada similară din 2022. Veniturile din vânzări s-au majorat cu peste 100 de miliarde yeni (circa 640 milioane euro), fiind mai mare cu 20% față de cel din trimestrul 1 al anului fiscal anterior, fiind îmbunătățită simțitor marja profitului operațional, cu 1,3 puncte procentuale, la 7,1%, cu o valoare totală de 45,2 miliarde yeni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania pune creșterea rentabilității operaționale pe seama reducerii costurilor de aprovizionare, a profiturilor after-sale și a ratelor de schimb favorabile, dar mai ales pe seama mixului de prețuri, care s-a îmbunătățit cu 25,5%. Contribuții negative la profitabilitate au avut prețurile materiilor prime, costurile de producție și costurile logistice de transport ale vehiculelor.
În același timp, scăderea vânzărilor a fost influențată în special de reducerile din Asia, inclusiv China (-9%), din Europa (-40%) și din America Latină (-32%), care nu au putut compensa creșterile din Japonia (+17%) și America de Nord (+23%).
Reprezentanții Mitsubishi susțin că piața auto a început să recupereze pierderile din criza de semiconductori, având previziuni optimiste pentru întregul an fiscal din punct de vedere al vânzărilor, acestea fiind estimate la un volum de 917.000 unități, pe cele 12 luni, cu 10% mai multe decât în anul anterior.
Veniturile prognozate vor crește cu 321 miliarde yeni, la 2.780 miliarde yeni, dar profitul operațional ar urma să se diminueze, la 170 miliarde yeni și o marjă de 6,1%, din cauza creșterii costurilor activităților de vânzare, a costurilor de aprovizionare și a altor cheltuieli, deși se anticipează o îmbunătățire a mixului de prețuri. Singurele regiuni în care se estimează scăderi la finalul anului sunt America Latină și Australia, în timp ce în Europa se așteaptă o creștere de 33%.