Mutare-surpriză a lui Luca de Meo

Mutare-surpriză a lui Luca de Meo
scris 24 iul 2023

Brandul premium al grupului Renault, Alpine, va fi condus de un fost șef al mărcii italiene Ferrari, care îl înlocuiește astfel pe Laurent Rossi. Alpine urmează să lanseze noi modele, exclusiv electrice, pentru a-și lărgi gama.

Aflat în plin proces de dezvoltare de noi modele, brandul Alpine relansat de grupul Renault în urmă cu șase ani, va fi condus de Philippe Krief, fost director de inginerie la Ferrari, transferat la Alpine pe o poziție similară în luna februarie. El se va subordona direct lui Luca de Meo, șeful Renault, și va fi membru în echipa de conducere a grupului Renault. Numirea a fost anunțată cu aplicare imediată, semn că despărțirea de CEO-ul Laurent Rossi a fost una bruscă.

Urmărește-ne și pe Google News

Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla

Chiar și așa, Rossi va rămâne în cadrul Renault, unde „se va consacra proiectelor speciale de transformare a grupului”.

„Țin să-i mulțumesc lui Laurent pentru anmgajamentul său pe parcursul celor doi ani în fruntea Alpine. Laurent a avut o strategie clară și ambițioasă pentru marcă. A pus Alpine în cele mai bune condiții pentru a-și atinge obiectivele pe termen lung. Alpine este fără îndoială gata să intre într-o nouă fază de dezvoltare și să devină o marcă a viitorului” a declarat Luca de Meo. În același timp el a spus că noul șef are o experiență potrivită pentru fazele următoare. „Philippe are o experiență îndelungată în acest sector, cunoștințe tehnice ample și calități de leadership esențiale pentru succesul proiectului nostru, începând cu lansarea de noi vehicule ale mărcii începând de anul viitor. Am încredere totală în Philippe și echipa sa pentru a duce Alpine pe noi vârfuri”.

Philippe Krief a lucrat multă vreme pentru Michelin, apoi pentru grupul Fiat. Ajuns la Ferrari și la Maserati, ca director al departamentului vehicule, apoi director tehnic al mărcii Alfa Romeo, Krief a revenit la Ferrari ca director de inginerie în 2016, unde a lucrat până în la transferul la Alpine, în acest an.

Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla

Apropierea, mai mult sau mai puțin exagerată, de marca Ferrari, cel mai puternic brand de mașini sport de lux din lume, a fost o preocupare a lui Luca de Meo încă de la preluarea conducerii grupului Renault. El a spus în 2020 că echipa Alpine ar putea produce „un mic Ferrari”, dacă ar vrea. El s-a mulțumit apoi să dea o țintă mai apropiată: un echivalent pentru Porsche 911. Din păcate, crizele și lipsa de produse noi au condus la o scădere abruptă a vânzărilor Alpine, în ultimii patru ani, de la aproape 5000 de vehicule în 2019, la numai 3.500 în 2022.

Marca Alpine a fost resuscitată de fostul șef al Renault Group, Carlos Ghosn, după ce în 1995 înceta să mai producă mașini. Renault a ales să concureze cu acest brand pe nișa mașinilor sport, unde profiturile sunt foarte mari, în pofida vânzărilor reduse.

Primul model, A110, s-a născut din această ambiție de a readuce la viață o marcă celebră, dar nu a mai fost urmat de noi modele. Acum, Luca de Meo mizează pe propulsia electrică și vrea să lanseze mai multe SUV-uri Alpine, dar și un supercar, de asemenea electric. Prima noutate va fi însă o versiune sub brand Alpine a noului Renault 5. 

viewscnt
Afla mai multe despre
alpine
ceo alpine
philippe krief
modele alpine