Una dintre cele mai mari temeri a industriei auto din Germania, intrarea concurenților chinezi pe piața locală cu mașini fabricate chiar în această țară, pare mai aproape decât își imaginează. Șeful celei mai mari federații sindicale, IG Metall, avertizează asupra acestui lucru.
Federația sindicală IG Metall este cea care include și angajații din industria auto, cu care a fost adesea nevoit să negocieze în urma unor acțiuni de protest uriașe. IG Metall negociază, în prezent, printre altele, și modul în care Ford se pregătește să închidă sau să vândă fabrica de automobile din Saarlouis, unde producția Focus va înceta în 2025. Șeful acestui sindicat, Roman Zetzelsberger, spune acum că investițiile chinezilor în unități de producție din Germania sunt inevitabile. „Nu va merge altfel”, a transmis el presei germane, spunând că se așteaptă ca primele fabrici ale companiilor din China vor veni cu mașini similare din punct de vedere tehnic cu cele ale mărcilor germane. El a ținut însă să avertizeze eventualii investitori chinezi de legislația muncii din Germania.
În același timp, Zetzelsberger s-a întrebat „cine este mai periculos, un fond speculativ american sau un investitori pe termen lung din China?”.
Cea mai probabilă intrare pe zona de producție de automobile din partea unei companii chineze ar putea să fie chiar la Saarlouis, unde reprezentanții Ford au spus că sunt în negocieri avansate cu un posibil investitor, fiind vehiculate două companii chinezești printre posibilele nume.
CITEȘTE ȘI Mutare-surpriză a lui Luca de MeoÎn același timp, cel mai mare producător chinez de automobile electrice, BYD, a avut întâlniri cu oficiali ai guvernului federal pentru a transmite interesul față de o posibilă investiție într-o uzină de automobile.
Constructorii chinezi, în special marile companii precum BYD sau SAIC, au declanșat o amplă campanie de intrare pe piața din Europa cu automobile electrice, odată cu legislația a început să stimuleze acest tip de propulsie, iar piața a fost pregătită de primele mașini cu baterii lansate de companiile europene, simultan cu extinderea rețelelor de încărcare.