Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat luni, pe șantierul șoselei de centură a orașului Săcuieni, ce va fi dată în trafic în cursul zilei de marți, 1 Decembrie, că este "inadmisibil" ca o lucrare de 7,6 kilometri să fie finalizată după 9 ani, el arătând că motivul evident al întârzierii în acest caz ține de "seriozitatea antreprenorului".
"Analizând ce s-a întâmplat aici pe varianta ocolitoare din Săcuieni, mai exact un contract semnat în 2011, și apoi reziliat în 2015, la un progres fizic de 53%, vorbim de un contract pentru execuția a 7,6 kilometri de centură ocolitoare, finalizat în nouă ani. Este inadmisibil așa ceva. Sigur că în astfel de momente analizezi să vezi care au fost motivele pentru care am ajuns aici. Și unul dintre motivele foarte evidente este cel legat de seriozitatea antreprenorului. În condițiile în care o companie se angajează să realizeze un astfel de obiectiv și intră în tot felul de înțelegeri cu alți subcontractori și nu reușește, iată, se ajunge în situația de a fi obligați să reziliem acest contract, este clar că una din problemele pe care trebuie să le rezolvăm este legată de modul în care susținem companiile românești să poată să ducă la bun sfârșit astfel de obiective", a afirmat ministrul Bode, citat de Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a punctat totuși faptul că finalizarea restului de aproape jumătate din lucrare s-a făcut în mai puțin de un an de la semnarea noului contract în 2019.
Ministrul Transporturilor efectuează, luni, o vizită în județul Bihor pe teren pentru a evalua stadiul lucrărilor de reabilitare a Drumului Național 76 (Oradea-Beiuș) și a Drumului Național 19E (Oradea-Marghita), precum și punerea în trafic a Centurii Săcueni, deja finalizată, dar la care se mai efectuează, sub trafic, în zilele următoare, lucrări pentru siguranța circulației (montat parapeți, semnalizare verticală și orizontală).
Șoseaua de centură a orașului Săcuieni are o lungime de 7,623 de kilometri și ocolește orașul prin partea de est spre nord. Varianta de ocolire are ca scop scoaterea traficului de tranzit de pe DN19 Oradea-Satu Mare în afara orașului, eliberând centrul orașului de circulația rutieră intensă, inclusiv autovehicule de mare tonaj.