A treia generație a celebrului model Dacia Logan a fost deja lansată, în Europa, alături de versiunile de caroserie mult mai populare în acest moment, Sandero și Sandero Stepway. Cu toate acestea, destinul Logan a luat o întorsătură neașteptată, pentru că nu mai este la fel de căutat ca în urmă cu 10 ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia Logan și-a pierdut din popularitate, unul dintre motive fiind mutarea atenției publicului către hatcback-urile din aceeași clasă, B, dar și către crossoverele care apar în număr mare, mai ales în segmentul B. Acesta este motivul pentru care Dacia Logan a dispărut, odată cu această a treia generație, de pe piețele majore ale Europei: Franța, Germania, Marea Britanie. O singură piață l-a psătrat, Spania, acolo fiind puternică și influența clienților de origine română.
În același timp, modelul se vinde foarte bine pe alte piețe ale lumii, în America de Sud, Rusia sau zona Africa de Nord – Orientul Mijlociu. Pe cele mai multe, Logan este prezent sub brandul Renault. La momentul lansării, decizia s-a bazat pe faptul că Dacia nu are notorietate, dar mai ales pe faptul că brandul Renault ar permite afișarea unor prețuri mai mari.
Situația se va schimba, însă, după cum arată cele mai noi informații.
Grupul francez Renault a depus un dosar pentru patentul designului noii generații Logan, sub marca Renault, în care se pot vedea clar modificările pe care mașina le va suporta. Este vorba despre adaptarea unor faruri specifice Renault, o grilă nouă și diferite elemente specifice ale caroseriei, proiectoare de ceață, dar și stopurile de frână. Pe desenele industriale depuse în dosarul pentru invenții și mărci se află însă și un nou nume: Taliant.
Acesta este, conform indiciilor, numele pe care îl va purta modelul Renault, care va prelua aproape toate reperele Dacia Logan. Practic, nu vom mai avea combinația Renault Logan, ci doar Dacia Logan și Renault Taliant. Numele face o asociere discretă cu alt nume de model al Renault, Talisman, încercând, probabil că preia din imaginea acestuia. Printre piețele care vor primi acest modele s-ar putea număra Turcia (unde acum se numește Symbol), dar și Africa de Sud, Brazilia și alte piețe din America de Sud. Nu este exclus ca în vestul Europei să apară acest Logan sub numele Renault Taliant.
Mașina pare să aibă și la interior unele modificări, însă unele mult mai discrete decât cele de la exterior. Printre detaliile noi se numără grilele de aer ale sistemului de climatizare.
Noul Logan lansat în Europa de Est a crescut ușor în lungime, la 4,39 metri, o lățime de 1,84 metri, gardă la sol de 13,5 cm și un ampatament de 2,65 metri. Portbagajul este unul generos, cu acces din interior, prin rabatarea scaunelor, având 528 litri.
CITEȘTE ȘI Elon Musk a anunțat că vrea să dezvolte un hatchback electric compact, concurent pentru VW ID.3, pentru EuropaMotoarele disponbile sunt SCe 65, un motor de 1.0 litri, în trei cilindri, aspirat, însoțit de o cutie în 5 trepte, 1.0 litri TCe 90, cu o putere de 90 CP, cu două versiuni de cutie, și TCe100 ECO-G, care poate fi alimentat mixt, benzină și gaz lichefiat. Pe lângă cutia manuală, avem o noutate, cutia CVT, preluată de la Nissan/Renault.
Noul Logan are un preț de start de 8.400 de euro, însă este clar că sub brandul Renault prețul acestuia va putea crește simțitor. Renault Symbol se vinde în Turcia cu un preț de peste 15.000 de euro, mult peste cel al Loganului din Europa, iar în Brazilia, cu 9.500 de euro.