Mărcile premium nu sunt ferite de probleme, chiar dacă prețul acestora este cu mult peste media mașinilor populare, așa cum se presupune că este și calitatea lor. Pentru clienții celui mai mare și mai nou SUV al mărcii sport Porsche acest lucru a devenit realitate din cauza unei posibile defecțiuni a direcției.
Porsche va rechema în service nu mai puțin de 13.000 de automobile Cayenne, produse în 2024, adică versiunea facelift lansată anul trecut, care a trecut printr-o serie de modificări substanțiale, mai multe decât obișnuiesc producătorii auto la jumătatea vieții. „Una dintre cele mai extinse actualizări a unui produs din istoria mărcii Porsche” anunța compania germană în 2023.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Modificările introduse au cuprins atât interiorul, unde un nou bord, cu ecrane și software-ul necesar, similar cu Taycan, a fost introdus, cât și partea tehnică, gama de motoare și suspensiile. Aici se pare că testele nu au fost suficiente, chiar dacă înainte de lansare Porsche anunța că mașina a parcurs milioane de kilometri în diferite condiții de drum, înainte de debutul oficial.
Conform acțiunii de recall comunicată de autoritățile germane, motivul care stă în spatele rechemării cu cod intern „ARB2” este dat de „utilizrea de materiale deteriorate, fisurate care poate conduce la ruperea brațului superior stâng al direcției și în consecință la pierderea controlului”.
Clienții vor fi informați despre acțiunea de rechemare pentru a se programa în service unde va fi înlocuit brațul direcției.
Modelul Cayenne a fost implicat anterior într-una dintre cele mai ample rechemări ale mărcii Porsche, în care au fost implicate peste 340.000 de automobile Cayenne și Panamera, din cauza unor probleme ale transmisiei automate. Mașinile erau în pericol să plece de pe loc în timp ce sunt parcate. Este vorba despre prima generație, construită între 2003 – 2010, din care doar unele versiuni prezentau defecțiunea amintită.