Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat un declin substanțial în luna august, potrivit primelor date, analizate de Profit.ro, fiind raportate scăderi și pe segmentul de LCV.
Piața auto din România a scăzut cu 18,13% în luna a opta, la un volum total de 14.793 de unități, cu peste 3.000 mai puține decât în urmă cu un an. Segmentul de autoturisme a înregistrat un volum de 9.972 unități înamtriculate, cu 22,64% mai puține decât în august 2023, adică aproximativ 3.000 de autoturisme în minus.
Pe segmentul LCV, scăderea a fost de 19,94%, cu un minus de circa 200 de vehicule, la un volum de 1.012 unități.
În segmentul de autoturisme, conform DRPCIV, cele mai vândute mărci au fost Dacia, cu un total de 2.374 vehicule înmatriculate, în scădere foarte mare, cu 38%, urmată de Hyundai, care reușește o creștere foarte mare, de 82,5%, cu 1031 autoturisme, iar pe locul al treilea s-a clasat Toyota, care a raportat o scădere mică, de 4 procente, cu 931 vehicule. VW, Skoda și Ford s-au clasat pe locurile următoare, toate trei cu scăderi mari, cu două cifre.
Cele mai vândute modele din august au fost Logan, care revine pe primul loc, dar cu o scădere mare, de 26% a numărului de unități înmatriculate (951 unități), urmat de Duster (-21%, 792 unități) și de marea surpriză a lunii, Hyundai Tucson, care urcă pentru prima dată pe locul al treilea în vânzările din România, cu 515 unități înmatriculate, creștere de 132%.
Jogger și Sandero s-au clasat doar pe 4 și 5, cu 305 și, respectiv, 301 exemplare înmatriculate și scăderi de 22% și, respectiv, 37%.
Nu este foarte clar care au fost cauzele acestei scăderi drastice a pieței auto, calendarul Programului Rabla putând fi însă unul dintre motivele din spatele acestor cifre slabe.