Filiala din Austria a producătorului Fisker a intrat oficial în procedură de insolvență, prin care încearcă să se protejeze și să-și restructureze activitatea. Celelalte unități ale companiei rămân în activitate normală.
În martie, Profit.ro a relatat că, deși a încercat să copieze modelul de business al Tesla, dar și filosofia bazată pe automobile electrice și scumpe, Fisker pare că nu și-a găsit drumul și soluțiile corecte, motiv pentru care astăzi este la un pas de intrarea în insolvență.
Fisker Austria, divizia europeană a companiei americane Fisker Inc., și-a anunțat intrarea în insolvență, pentru a-și restructura afacerea fără a întrerupe activitatea. Procedura va presupune supravegherea de către instanță și numirea unui administrator independent care să asigure buna funcționare a companiei.
CITEȘTE ȘI Licitație de 130 milioane lei pentru asfaltarea celui mai vechi drum din țară, o variantă mai scurtă la Valea Oltului. Străbătut de legiuni romane și cavaleri templieriFisker Austria va continua să vândă mașini și să asigure actualizări ale mașinilor vândute anterior și își va menține cei 50 de angajați.
Fisker are un contract de producție de automobile electrice în Europa cu Magna, însă în acest moment producția de vehicule a fost oprită, după cum a anunțat companie. Speculațiile vorbesc despre un sfârșit iminent al modelului Ocean, având în vedere situația dificilă și cererea din ce în ce mai slabă de mașini electrice, în Europa și SUA.
„Este important să ofer o actualizare cu privire la starea noastră actuală pentru programul Fisker Ocean. În prezent, producția vehiculului este inactivă. Perspectiva noastră actuală emisă astăzi presupune că nu va exista producție ulterioară. În conformitate cu anunțul, transmis prin formularul anual de informații, acest ipoteză reduce vânzările noastre din 2024 cu aproximativ 400 de milioane de dolari și afectează marja EBIT ajustată cu aproximativ 25 de puncte”, de declarat CEO-ul Swamy Kotagiri, în momentul prezentării bilanțului companiei.
Până acum, toate declarațiile privind o posibilă colaborare cu alți producători auto pentru continuarea activității nu s-au confirmat, ceea ce a adâncit și mai mult neîncrederea în viitorul companiei.