Licitație de 130 milioane lei pentru asfaltarea celui mai vechi drum din țară, o variantă mai scurtă la Valea Oltului. Străbătut de legiuni romane și cavaleri templieri

Licitație de 130 milioane lei pentru asfaltarea celui mai vechi drum din țară, o variantă mai scurtă la Valea Oltului. Străbătut de legiuni romane și cavaleri templieri
scris 7 mai 2024

Ultima parte din fostul DN7 D, actual 703H, a fost scoasă la licitație pentru modernizare, iar autoritățile județene caută un proiectant și un constructor pentru asfaltarea și modernizarea drumului considerat a fi cel mai vechi din țară. Pentru asta se oferă 130 de milioane de lei, bani primiți de Consiliul Județean Vâlcea prin Programul Anghel Saligny.

Drumul pornește din DN7 (din localitatea Câinenii Mici), traversează nordul județului Vâlcea, prin comunele Câineni, Boișoara, Titești și Perișani, și continuă în Argeș cu un drum județean, iar apoi spre Pitești, scrie Turnul Sfatului.

Urmărește-ne și pe Google News
Guverne din diferite țări încep să impună noi taxe pentru mașini electrice CITEȘTE ȘI Guverne din diferite țări încep să impună noi taxe pentru mașini electrice
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Este traseul cel mai scurt între județele Argeș și Sibiu și, totodată, o alternativă la DN 7, ocolind atât Valea Oltului, cât și Dealul Negru, zone foarte aglomerate. Și este chiar mai scurt decât Valea Oltului, cu aproximativ 30 de kilometri.

”DN 7 Râmncu Vâlcea – Sibiu, cea mai importantă arteră rutieră din România, care străbate țara de la sud la vest, asigurând trecerea lanțului carpatic la cea mai joasă cotă, este practic blocat la anumite ore ale zilei în anumite intervale ale anului, iar turismele nu au altă variantă de ocolire a Văii Oltului. Ca soluție de ocolire DJ 703H, care are traseul paralel cu DN 7, este o variantă viabilă, deoarece împreună cu celelalte drumuri județene, unele dintre ele reabilitate sau în curs de reabilitare, oferă posibilitatea ocolirii zonei dintre Câineni și Călimănești”, se precizează în Caietul de sarcini ce însoțește licitația.

Drumul este proiectat pentru o viteză de 50-80 km/h, partea carosabilă va avea două benzi și va avea în minim 6 metri lățime.

Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, cerea încă de acum 3 ani, bani pentru refacerea acestui drum.

În 2018, Rădulescu considera artera ”cel mai vechi drum din România, locul unde s-a născut Țara Românească. Este o arteră extrem de importantă pentru ceea ce va însemna dezvoltarea acestei zone a județului Vâlcea, una dintre cele mai frumoase din România”.

Ultimele lucrări de reabilitare au fost realizate pe vremea regelui Ferdinand, atunci când s-a pietruit.

Scădere ușoară a înmatriculărilor de autoturisme noi în România, în primele patru luni CITEȘTE ȘI Scădere ușoară a înmatriculărilor de autoturisme noi în România, în primele patru luni

Încă de acum 3 ani, Constantin Rădulescu milita pentru refacerea acestui drum pitoresc, care ar permite evitarea aglomerației de pe Valea Oltului. În 2018, Rădulescu considera artera ”cel mai vechi drum din România, locul unde s-a născut Țara Românească. Este o arteră extrem de importantă pentru ceea ce va însemna dezvoltarea acestei zone a județului Vâlcea, una dintre cele mai frumoase din România”.

Ultimele lucrări de reabilitare au fost realizate pe vremea regelui Ferdinand, atunci când s-a pietruit.

”Cel mai vechi drum din România, Drumul Național 7 D, o eroare în actele rutiere care trenează de mai bine de 10 ani, un drum care traversează istoria și timpul, dar totodată poate cea mai frumoasă depresiune montană a Vâlcii.

Locul unde s-a născut Țara Românească, locul unde munții înconjoară zona care a dat dinastia Basarbilor, locul unde Posada a încheiat pentru totdeauna visul de expansiune a regatului maghiar, deci drumul romanilor, drumul cruciaților, drumul mătăsii, drum care lega Europa Apuseană de Orient, acest drum care are peste 2000 de ani, astăzi înscrie cea mai importantă dată din istoria sa.  

După ce a fost abandonat de istorie în urmă cu trei secole, odată cu construcția Văii Oltului, ajungând azi un oarecare drum de pământ care taie ca o aortă Țara Loviștei, cinci comune depinzând de el, acest drum primește în sfârșit o paternitate”, nota Rădulescu despe acest drum istoric, scrieAdevărul.

viewscnt
Afla mai multe despre
drum
asfalt