Livrările de vehicule electrice ale Tesla au scăzut cu 18% în trimestrul doi, din cauza problemelor lanțului de aprovizionare, provocate de restricțiile impuse de China din cauza pandemiei de Covid-19, transmite Reuters.
Cel mai mare producător de mașini electrice din lume a declarat sâmbătă că a livrat 254.695 de vehicule în perioada aprilie-iunie, comparativ cu 310.048 de vehicule în trimestrul precedent, punând capăt unui ciclu de aproape doi ani de livrări trimestriale record, potrivit News.ro.
O reapariție a cazurilor de Covid-19 în China a forțat Tesla să suspende temporar producția la fabrica sa din Shanghai și, de asemenea, a afectat activitățile furnizorilor din țară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tesla intensifică producția la fabrica din Shanghai odată cu relaxarea restricțiilor legate de Covid-19, ceea ce va contribui la creșterea livrărilor în a doua jumătate a anului.
La începutul lunii iunie, directorul general Elon Musk le-a spus directorilor că are ”un presentiment foarte prost” în privința economiei și că trebuie să reducă aproximativ 10% din personalul producătorului de mașini electrice.
Musk a spus că cererea pentru vehicule Tesla rămâne puternică, dar dificultățile lanțului de aprovizionare încă se mențin.
În iunie, Tesla a majorat din nou prețurile pentru unele dintre modelele sale în Statele Unite și China, după ce Musk a avertizat asupra unei presiuni inflaționiste semnificative în materie de materii prime și logistică.
Iunie 2022 a fost luna cu cea mai mare producție de vehicule din istoria companiei, a spus Tesla într-un comunicat de presă.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto din România a intrat în declin, pentru prima dată în acest anAnaliștii se așteptau ca Tesla să raporteze livrări de 295.078 de vehicule pentru perioada aprilie-iunie, potrivit datelor Refinitiv.
Mai mulți analiști și-au redus și mai mult estimările, la aproximativ 250.000 de vehicule, din cauza restricțiilor prelungite din China.
Cel mai valoros producător auto din lume a înregistrat livrări record în fiecare trimestru începând cu al treilea trimestru al anului 2020, suportând pandemia și întreruperile lanțului de aprovizionare mai bine decât majoritatea producătorilor de automobile.
China a jucat un rol esențial în creșterea rapidă a producției de vehicule de către Tesla, fabrica din Shanghai, cu costuri reduse și profitabilă, producând aproximativ jumătate din totalul mașinilor livrate de companie anul trecut.
CITEȘTE ȘI China cumpără aproape 300 de avioane Airbus, cea mai mare comandă de avioane făcută de operatorii aerieni chinezi de la începutul pandemieiMusk a declarat în aprilie că producția totală de vehicule a Tesla în al doilea trimestru va fi ”aproximativ egală” cu cea din primul trimestru, determinată de o revenire în China.
Dar el a spus recent că Tesla a avut ”un trimestru foarte dificil”, invocând dificultățile de producție și lanțul de aprovizionare din China.
Musk a mai spus că noile fabrici Tesla din Texas și Berlin sunt ”cuptoare de bani gigantice”, care pierd miliarde de dolari în timp ce se luptă să crească rapid producția.
Acțiunile Tesla au scăzut cu 35% până acum în acest an, lovite de propunerea de achiziție a Twitter de către Musk, în valoare de 44 de miliarde de dolari, de restricțiile din China și de incertitudinile macroeconomice.