Europa a înregistrat în noiembrie o nouă scădere a vânzărilor de autoturisme, din cauza blocajelor generate de pandemia de coronavirus pe mai multe piețe. În același timp, România a înregistrat cea mai bună lună din 2020, cu a treia creștere consecutivă.
Piața de autoturisme din Europa este în continuare afectată de coronavirus, marile piețe din Germania, Franța, Italia și Spania având scăderi de la 3 procente, până la 27% în cazul Franței. Volumele acestor piețe au afectat serios constructorii, Dacia numărându-se printre mărcile ale căror vânzări au fost penalizate de măsurile impuse de guverne.
În UE, marca românească a pierdut 12%, iar pe întreaga regiune (UE plus EFTA și Marea Britanie) scăderea a fost mai mare, de peste 14 procente. Mai exact, Dacia a reușit să înmatriculeze 34.275 unități în noiembrie, cota sa de piață menținându-se cu 2 puncte sub pragul de 4%. Pe primele 11 luni, Dacia a înmatriculat 341.197 unități, o scădere destul de mare, de peste 30%, care reprezintă peste 150.000 de autoturisme în minus. Pe întreg anul, marca românească a pierdut 3 puncte procentuale din cota de piață, care anul trecut se situa la 4,1%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totul s-a petrecut din cauza scăderilor mari din Franța și Italia, unde Dacia are o poziție foarte bună, însă la fel de mult vânzările din Italia (-8,3%) și Germania (-3%) au afectat constructorul de la Mioveni.
În total, după 11 luni, în UE au fost înmatriculate numai 897.692 autoturisme, cu 12% mai puține față de perioada similară de anul trecut.
Luna noiembrie a adus rezultate pozitive pentru doar patru mărci: Audi și Jeep, care au crescut cu 2,7% și, respectiv, 27,6%, rpecum și două creșteri marginale pentru DS și Toyota, cu sub 1 procent. Alte mărci precum Mercedes, BMW, MINI, Opel sau Fiat, au înregistrat scăderi mici, de sub 10%. Cele mai mari scăderi ale mpărcilor de volum au fost cele ale japonezilor de la Mazda (37,1%), Mitsubishi (36,4%) și Honda (28%), precum și cele ale Hyundai (22%) și SEAT (21,5%).
Cu doar o lună înainte de finalul anului, Porsche și DS au cele mai mici scăderi, având și volume relativ apropiate. De asemenea, Kia, Toyota și Mercedes au avut scăderi reduse, de aproximativ 15% în comparație cu primele 11 luni din 2019. La polul opus se află mai multe mărci cu rezultate puternic afectate de pandemie, Dacia numărându-se printre ele.
Dintre mărcile de volum, Opel are cea mai mare pierdere (43,2%), urmată de Mazda (42%), Ford (31,3%) și Dacia (30,8%).
Vânzările de autoturisme din România s-au menținut pe un trend crescător, așa cum a reieșit și din datele DRPCIV, în luna noiembrie fiind înregistrat și cel mai mare volum lunar de autoturisme înmatriculate, chiar dacă a fost raportată o creștere ceva mai mică decât în cele două luni anterioare.
Astfel, cu 13.253 de autoturisme, România a depășit pentru prima dată în acest an pragul de 13.000 de autoturisme înmatriculate. După 11 luni, piața locală a înmatriculat 110.377 autoturisme, o diferență de circa 37.000 de autoturisme, reprezentând o scădere de -25,3% față de anul trecut.