Rezultatele pentru primul trimestru anunțate de grupul Renault arată o scădere a vânzărilor pe segmentul de autoturisme, dar o creștere ușoară, cu un procent, cu ajutorul vehiculelor comerciale. Marca Dacia poate considera în acest context că a făcut performanță, înregistrând o creștere de peste 10 procente, în primele trei luni ale anului.
Veniturile Renault Group au scăzut cu 1,1%, la 10 miliarde, în intervalul ianuarie – martie 2021, ca urmare a scăderii vânzărilor cu 3,4%, pe segmentul de autoturisme, și a creșterii cu 30,3% pe segmentul de vehicule comerciale. În total, mărcile grupului au vândut 665.038 autovehicule, cu 1,1% mai multe decât anul trecut, din care 548.945 autoturisme.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferMarca Dacia are cel mai bun rezultat din cadrul grupului ca urmare a unei creșteri de 8,3% pe segmentul de autoturisme (110.220 unități) și de 33,5% pe segmentul de vehicule comerciale, care are însă un volum redus, 11.011 unități. În total, marca Dacia a înregistrat un volum de 121.231 vehicule vândute, cu 10,2$ mai multe decât anul trecut în perioada similară. Reprezentanții companiei pun creșterea pe seama lansării pe piețele europene a noii generații Sandero/Logan.
Lada, parte din unitatea de business care include și Dacia, a avut un an cu rezultate relativ stabile (-0,1%), cu 88.068 autoturisme vândute (+0,2%) și 2.404 LCV-uri (-8,7%).
Renault a avut rezultate ceva mai slaabe, cu o scădere de 4,6% pe segmentul de autoturisme, cu 337.391 unități, și o creștere de 29,5%, pe zona de LCV. În total, marca franceză a raportat o creștere de 1,3%, cu 433.662 unități vândute.
CITEȘTE ȘI FOTO Soluție inovatoare pentru toți șoferii cu probleme pe traseu. În mai puțin de 5 minute ai soluțiaRezultatele financiare arată venituri de 10 miliarde (-1,1%) pentru întreg grupul, însă compania precizează că, la cursuri de schimb constante ar fi înregistrat o creștere de 4,4%.
Avtovaz, companie rusă controlată de Renault, a raportat venituri de 0,7 miliarde euro. De asemenea, divizia de servicii de mobilitate a raportat o scădere a veniturilor la 5 milioane euro, față de 6 milioane în 2020.
Pe segmentul de vehicule electrice, marca Renault a reușit să vândtă aproape 43.000 de vehicule, în timp ce Dacia a înrtegistrat un succes cu lansarea lui Spring care a ajuns la „aproape 10.000 de comenzi”.
Cele mai importante piețe ale grupului, în primul trimestru al acestui an, au fost Franța, cu 24,21% cotă a grupului, Rusia, cu aproape 30% din piață, Italia, și Germania.