Volkswagen a mers la Salonul Auto din Shanghai decisă să-și consolideze poziția extrem de puternică pe care o are pe piața locală, cea mai mare piață auto din lume, prezentând șase noi modele, din care 2 premiere mondiale.
Volkswagen a prezentat la Shanghai șase noi automobile, niciunul destinat europenilor, cel puțin în acest stadiu al dezvoltării. Este vorba despre cele două SUV-uri, ID.6 X și ID.6 CROZZ, apoi cele două variante, face-lifturi, ale giganticului Teramont (și Teramont X1), noul Golf GTI, precum și o surpriză, Talagon, cel mai mare VW construit vreodată.
Cele două versiuni ale SUV-ului ID:6 sunt diferențiate destul de puțin, ele fiind, de fapt, construite de două companii diferite, două parteneriate ale VW Group cu SAIC și cu FAW. Acest model nu va ajunge în Europa, el fiind dezvoltat pentru China și pentru alte piețe, și se încadrează în clasa medie, cu un ampatament foarte mare, 2,96 metri, o autonomie de 580 km, și o serie de echipamente specifice vehiculelor electrice.
Noutatea absolută a mărcii Volkswagen, la salonul din Shangahi, este Talagon, un SUV care depășește toate recordurile acestei mărci, având o lungime de 5,15 metri, cu 2 metri lățime și 1,79 metri înălțime. Talagon îl depășește chiar și pe Teramont (care se cheamă Atlas în SUA), prezentat cu un facelift la acest salon, care are „numai” 5,05 metri.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferNoul SUV vine să completeze cererea tot mai mare de astfel SUV-uri gigant, cu care mărcile americane domină piața, oferind până la 7 locuri și un motor puternic, de 2,5 litri, V6, care în Europa ar putea părea, în acest moment, o anomalie.
CITEȘTE ȘI VIDEO Titlul World Car of the Year 2021, câștigat de VW ID.4, care a depășit Honda e la vot
Tot la Shanghai, VW a prezentat și versiunea locală a hatchbackului Golf GTI, echipată cu un motor de 2 litri turbo, cu o putere maximă de 220 CP și un cuplu de 350 Nm, cu performanțe ceva mai slabe decât versiunea europeană.
Volkswagen și-a reiterat țintele pe care și le-a propus pentru piața din China, în materie de propulsii alternative: o lansare pe an cu mașini construite pe platforma MEB. „Această lansare subliniază ținta mărcii de cel puțin 70 de procente din mașinile vândute în Europa să fie electrice, până în 2030, și cel puțin 50 de procente în America de Nord și China”, a declarat Ralf Brandstatter, CEO al VW.