Pentru prima dată în istorie, congresul dedicat mașinilor electrificate organizat de industria auto din China va avea loc în afara țării, în Germania, în cadrul Salonului Auto IAA din Munchen. Interesul chinezilor pentru salon este cu atât mai important cu cât cei mai mulți constructori din Europa, lipsesc de la Munchen.
Proprietarii Salonului Auto IAA din Munchen au anunțat că expoziția va găzdui un eveniment special dedicat mașinilor electrificate, un congres mondial New Energy Vehicle, organizat anual de industria auto chineză. Evenimentul s-a desfășurat în fiecare an în China, reunind cele mai mari nume ale producătorilor de autovehicule electrice și hibrid din China. În 2023 este însă pentru prima dată când congresul se desfășoară în afara Chinei, la IAA Mobility 2023.
„Congresul mondial New Energy Vehicle s-a consolidat ca o conferință anuală renumită și recunoscută internațional în domeniul mobilității electrice și este una dintre cele mai de succes platforme globale din acest sector. Colaborarea trimite un important semnal pentru cooperarea germană – chineză cu o țintă în mobilitatea neutră climatic și întărirea orientării internaționale a IAA Mobility”, a declarat Jurgen Mindel, director al VDA, asociația industriei auto germane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Congresul WNEVC promoveză progresul tehnologic, inovația și dezvoltarea de vehicule electrice, dezvoltarea de soluții de mobilitate sustenabilă. Anul acesta, tema congresului va fi „Mobilitatea Verde, Cooperarea Win-Win”.
Deschiderea IAA către un congres organizat de industria auto din China este una controversată în actualul context în care constructorii europeni de automobile se tem de concurența puternică a chinezilor, în special pe segmentul de vehicule electrice. În același timp, absența de la salonul auto german a mărcilor europene non-germane, în special a celor franceze și italiene, lasă un loc uriaș chinezilor pentru a-și expune mărcile publicului de pe cea mai mare piață auto din Europa, Germania.
La congres sunt așteptați să participe peste 2000 de persoane din toată lumea, majoritatea participanților fiind formată însă din mărcile chineze, producători de autombile, baterii și componente. Cele mai puternice mărci, BYD și CATL, și-au confirmat deja prezența cu standuri la IAA Munchen.