Grupul sud-coreean Hyundai – Kia a anunțat că este interesat să discute o posibilă adaptare a mașinilor vândute pe piața americană pentru a se putea încărca la rețeaua Supercharger, dar este nevoie ca stațiile Tesla să fie actualizate, pentru a se ridica la viteza de încărcare Hyundai.
Jaehoon Chang, președintele Hyundai Group, a mărturisit că este interesat de o întâlnire cu reprezentanții Tesla, pentru a discuta posibilitatea ca mașinile Hyundai și Kia să poată să se încarce în cea mai întinsă rețea de stații de încărcare, Supercharger, construită de Tesla. „Vom analiza din perspectica clienților noștri”, a spus Chang, care însă a precizat că nu vrea să facă acest pas cu orice preț, dintr-un motiv simplu. Mașinile Hyundai și Kia au o arhitectură pe 800 de volți, cea mai rapid din industria auto la acest moment, în timp ce mașinile Tesla funcționează cu baterii de 400 de volți. Asta înseamnă că, pentru a putea să ofere încărcare rapidă la viteza cerută de chargerele mașinilor Hyundai, stațiile Tesla ar trebui să fie modificate astfel încât să ofere curent de 800 de volți.
Stațiile Tesla din SUA sunt considerate în acest moment standard Nord American de încărcare (NACS), acoperind trei sferturi din totalul stațiilor de încărcare a mașinilor electrice din SUA și Canada. Cu toate acestea, ele nu permit încărcarea cu 350 kW, similar cu sistemele de încărcare CCS, la care se încarcă mașinile pe 800 de volți, cum sunt cele de la Hyundai și Kia.
CITEȘTE ȘI FOTO Directorul Ford Otosan a testat primele automobile Transit Courier produse în România. Ambasadoarea SUA a vizitat uzina din CraiovaTesla a anunțat că-și deschide rețeaua pentru alte mărci care produc mașini electrice, decizia fiind luată pentru a putea beneficia de subvențiile acordate de statul american pentru stimularea vânzărilor de autombile electrice și dezvoltarea rețelei de încărcare. Cu toate acestea, nicio altă marcă nu poate încărca mașinile la Superchargerele Tesla, deoarece mașinile au nevoie de prize diferite. Până acum, Ford și GM au început discuțiile cu cei de la Tesla pentru a găsi o modalitate de adaptare. Ford a spus că, începând din 2025, mașinile electrice produse în SUA vor fi echipate cu chargere pe standardul NACS, iar până atunci clienții vor primi un adaptor care le va permite accesul la aceste stații. Și GM a transmis că ia în calcul înlocuirea prizelor CCS cu cele pe sistem NACS, începând in 2025.
Discuțiile pe marginea sistemelor de încărcare din SUA au produs reacții diverse și în industria stațiilor de încărcare. Companiile independente care au puncte de încărcare pe standarde CCS au spus că iau în calcul instalarea de prize în sistem NACS pentru a nu pierde clienții de la Ford sau GM.