Panasonic Energy, unul dintre cei mai mari producători de baterii pentru vehicule electrice din lume, a început discuțiile cu Mazda pentru încheierea unui parteneriat pentru livrarea de baterii. Sunt vizate baterii cilindrice standard, cu litiu, produse în Japonia și SUA.
Mazda vrea să folosească bateriile Panasonic Energy pe viitoarele modele electrice ale mărcii, care sunt preconizate să fie lansate după 2025. Cele două companii au anunțat startul discuțiilor pentru încheierea unui parteneriat, ceea ce înseamnă că un eventual acord ar putea fi semnat abia peste câteva luni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mazda nu este unul dintre pionierii segmentului electric, având un singur model 100% cu baterii, în gama globală. În același timp, parteneriatul pe care Mazda îl are cu Toyota ar putea să susțină și să stimuleze dezvoltarea și producția de noi modele electrice, în anii următori.
„Pe măsură ce industria auto avansează rapid în domeniul electrificării fiind lider în această tehnologie, colaborarea cu Mazda va fi un pas important în direcția îndeplinirii misiunii noastre de a realiza o societate în care sunt armonizate fericirea și un mediu durabil. Cu tehnologia noastră superioară și experiența noastră vastă, vom stimula creșterea industriei bateriilor litiu-ion și vom accelera și mai mult eforturile noastre de a obține emisii zero”, a declarat Kazuo Tadanobu, Președinte, CEO al Panasonic Energy.
Panasonic Energy este cotat ca al patrulea cea mai mare producător global de baterii destinate automobilelor electrice, având o cotă de piață de circa 10%, fiind totodată singurul producător de baterii din Japonia care se află în top 10 în lume. Parteneriatul pe care îl are încheiat de mai mulți ani cu Toyota ar putea să-i aducă o creștere puternică a cotei de piață, odată cu valul de lansări de mașini electrice pregătit de compania japoneză. În urmă cu zece ani, când apariția vehiculelor electrice era privită cu scepticism, Panasonic era liderul global al acestui segment, iar actualul lider, gigantul chinez CATL, nu figura în niciun clasament al producției de baterii.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Primele informații despre Dacia Sandero electricMazda a lansat în 2019 primul său vehicul cu baterii, MX-30, echipat cu o baterie modestă, de numai 30 kWh, care oferă în condiții normale de rulare, o autonomie de sub 200 km, mai puțin chiar și decât Dacia Spring. Din acest motiv, modelul nu are vânzări prea mari în Europa, unde în primele cinci luni ale acestui an a vândut circa 2.800 de unități.
Planurile de electrificare anunțate de companie prevăd însă investiții de 10 miliarde de dolari, pentru a ajunge la o pondere a vehiculelor electrice de până la 40% din totalul vânzărilor, până în 2030, o țintă majorată față de planurile anterioare, care vizau doar maxim 25% din vânzări. Lansările primelor mașini cu baterii din valul anunțat sunt prevăzute pentru perioada 2025 – 2027, într-o primă fază, și între 2028 – 2030, în faza următoare.