Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că varianta de ocolire a Timișoarei, pe centura sud, care asigură ieșirea spre Serbia, este realizată în proporție de 84% și va fi dată în folosință în iulie.
Tronsonul are o lungime de 25,69 kilometri, iar valoarea investiție se ridică la 384 milioane de lei și va face legătura și cu centura de nord a municipiului Timișoara, cu ieșire pe autostrada A1.
"În luna iulie, centura va intra în trafic. Astăzi, șantierul este la 84% realizat, urmând ca în în iulie să fie gata și celelalte procente. Mobilizarea este foarte bună și asigură menținerea termenului de finalizare pentru luna iunie", a afirmat ministrul Grideanu, într-o conferință de presă.
Totodată, el a arătat că au fost înregistrate zilele trecute cinci oferte la termenul pentru continuarea acestei centuri pe partea de vest, la patru benzi, cu câte două benzi pe sens, scrie Agerpres.
"Sunt cinci oferte care vor fi tratate cu celeritate, astfel ca în cel mai mult timp să semnăm contractul. Îmi doresc să fiu în funcție și atunci când semnăm contractele și pentru centura de vest. Se finalizează studiul de fezabilitate și pentru Timișoara-Moravița; mai sunt câteva noduri care trebuie recepționate, iar la început de iulie vom avea hotărârea de guvern de aprobare a indicatorilor pentru drumul expres Timișoara - Moravița", a evidențiat Sorin Girndeanu.
Ministrul Transporturilor a mai adăugat că își dorește să fie semnate cât mai curând contractele, deoarece astfel "nimeni nu mai poate trece pe plan secund investițiile aflate în derulare, în județ".
Ministrul Transporturilor a mai spus că vrea să semneze rapid contractul pentru realizarea centurii de vest, pentru care al CNAIR s-au depus cinci oferte. Luna aceasta, Grindeanu așteaptă finalizarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Timișoara – Moravița, care inițial trebuia să fie autostradă. Vor fi discuții pentru realizarea punctului de trecere a frontierei.
”Există un acord care pot să spun că în momentul de față nu mă mulțumește. Cam tot ceea ce e pe zona de trecere a punctului frontieră ar trebui să facem noi. Cu drumul expres o să merg în prima licitație până la Moravița. O să facem licitația, vreau să mergem cu drumul expres de la Albina și se va lega de A1 până în adiacența comunei Moravița să facem descărcare și să facem acel punct de trecere. Eu înțeleg să facem eforturi noi, tot. Costă 400 de milioane de euro să facem și partea sârbă. Pe mine mă interesează în primul rând să mă duc cu drumul expres până la Moravița. Punctul de trecere îl discutăm separat. Și cred că că e abordarea corectă”, a mai spus ministrul.