Germania cere UE să caute soluții pentru folosirea e-fuels în motoarele cu combustie

Germania cere UE să caute soluții pentru folosirea e-fuels în motoarele cu combustie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 feb 2023

O schimbare importantă de abordare are loc în acest moment la nivelul marilor piețe auto din Uniunea Europeană. După ce informație referitoare la discuții între Spania, Franța și Germania pentru a cere o întârziere a eliminării motoarelor cu combustie, acum Germania face încă un pas și cere UE soluții pentru motoarele cu e-carburanți.

Ministrul transporturilor din Germania, Michael Theurer, a cerut, în cadrul unei întâlniri informale a omologilor pe transport și energie, ca sistemele de propulsie alternative precum hidrogenul și e-combustibilii să-și găsească locul în propuneri ale Comisiei Europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Șase oferte pentru construcția Tronsonului 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș CITEȘTE ȘI Șase oferte pentru construcția Tronsonului 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș

„Comisia ar trebui să vină cu o propunere despre cum ar putea fi utilizați e-combustibilii sau cum motoarele cu combustie care folosesc e-combustibili, care sunt combustibili neutri climatic, ar putea fi organizate”, a declarat Theurer, potrivit presei germane.

Este pentru prima dată când un oficial german preia oficial discursul industriei auto din Germania, în special a celor de la VW Group, pe tema e-fuels (e-combustibili). Producătorul de mașini sport Porsche a investit foarte mulți bani în dezvoltarea și testarea de e-combustibili, o soluție care ar putea menține în viață pentru mult mai mult timp celebrele mașini din familia 911 și motoarelor lor puternice. Acestea ar trebui, conform noii legislații promovate de UE, ca în 2035 să dispară și să lase loc motoarelor electrice.

E-combustibilii sunt benzine produse artificial, prin sinteză, cu caracteristici similare cu cele produse prin rafinarea petrolului. Avantajul acestora este dat, cel puțin în teorie, de faptul că pot fi produse din energie regenerabilă. În acest moment, prețul acestor combustibili sintetici este foarte mare și neeconomic, dar utilizrea lor ar conduce la economii uriașe pentru constructorii de automobile, care ar putea vinde în continure mașini cu motoare cu combustie.

Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa CITEȘTE ȘI Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa

Minsitrul Theurer spune că Germania este convinsă că propulsia electrică este o soluție necesară pentru viitor, dar dorește ca și alte soluții cu emisii zero de CO2 să fie susținute politic.

Potrivit propunerii Comisiei Europene și a votului dat de Parlamentul European, din 2035 nu vor mai pute fi vândute automobile care au emisii de CO2. Chiar dacă nu interzice explicit motoarele cu combustie, decizia exclude automat orice sistem de propulsie, altul decât cel bazat pe motoare electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
e-fuels
e-combustibili
motoare cu combustie
porsche