Dacia continuă să scumpească mașinile sale, pe fondul creșterii prețurilor la materiile prime, la componente, la transport și în plină criză de semiconductori. În Franța, compania a anunțat noile prețuri de la 1 martie, cu o creștere câteva sute de euro.
Dacia nu mai este „automobilul de 5.000 de euro”, ci devine automobilul de 10.000 de euro, în actualul context economic și pandemic global. Modelul Sandero a fost lansat în urmă cu doi ani cu prețuri ce rămânea sub pragul de 10.000 de euro, cu diferite niveluri, în funcție de piețele mărcii, însă a ajuns acum să treacă de acest prag, producătorul fiind presat de costurile de producție tot mai ridicate.
Pe piața din Franța, compania a anunțat prețurile valabile de la 1 martie, care vor fi, după cum a sesizat presa franceză, mai mari cu cel puțin 300 de euro, în funcție de echipare. Cel mai ieftin Sandero va costa 10.490 de euro, după ce prețul valabil în februarie era de 9.990 de euro. Sunt 500 de euro în plus pe care clienții vor trebui să-i plătească pentru versiunea entry-level, Essentiel, care va costa, cu motorul dual, benzină-GPL, 12.490 euro, care costa anterior 12.190 euro. Cel mai scump Sandero va costa 13.990 de euro, de luna viitoare.
Modelul Sandero Stepway, care este produs în România (Sandero simplu se fabrică în Maroc), crește și el cu 300 de euro, la un nivel de 13.990 de euro pentru versiunea de intrare, TCe90, Essential.
Dacia scumpise anterior și Dacia Spring, cu câteva sute de euro, în Europa, și până la 1000 de euro, pe piața din România.
Dacia Sandero costă în acest moment pe piața din România 9.650 de euro, un nivel mai mare decât promoția de 9.050 de euro pe care a oferit-o Dacia, și mult mai mare față de prețul de lansare de 8.600 de euro, din 2020. De asemenea, Sandero Stepway costă 13.250 de euro, cu 800 de euro mai mult față de prețul de lansare de 12.050 de euro. Dacia nu a afișat în acest moment noi prețuri pentru primăvara acestui an, însă nu este exclus să asistăm în perioada următoare la majorări ale prețurilor.