NHTSA, autoritatea federală americană de transport, a impus mărcii Honda să recheme în service un număr uriaș de automobile, care pot prezenta o defecțiune a sistemului automat de frânare. Acesta se poate activa singur, în mers, și poate conduce la accidentarea pasagerilor.
Nu mai puțin de 1,7 milioane de automobile Honda Accord, fabricate între 2018 și 2019, și Honda CR-V, fabricate între 2017 și 2019, vor fi rechemate în service cu costuri uriașe pentru producători, după ce NHTSA, autoritatea americană pentru transporturi, a demarat o investigație, în urma mai multor sesizări. Este vorba despre 278 de plângeri făcute de proprietarii acestor două mașini, 107 pentru Accord și 171 pentru CR-V, care reclamă faptul că sistemul automat de urgență, care ar trebui să pornească la iminența unui impact, s-a activat din senin. „Unele incidente de frânare s-au produs la viteze mari, fără ca vreun obiect să se afle pe calea de rulare”, spun cei de la NHTSA. Sunt vehicule care s-au manifestat în acest mod și de două ori.
Compania a anunțat că va coopera cu autoritățile în această investigație și va derula propriile verificări.
Sistemul de frânare de urgență este prezent pe aproape toate automobilele produse în acest moment, cel puțin pe piețele din SUA și Europa, unde sunt pe cale să intre în vigoare reglementări care obligă producătorii să aibă instalat acest sistem. În Europa, obligația va intra în vigoare chiar în acest an, începând cu luna mai, iar în SUA, în 2024. Toate modelele Dacia au un astfel de sistem, chiar dacă este mai simplu decât cel regăsit pe mașini mai scumpe.
Tesla este subiectul unei investigații similare, derulate de NHTSA, demarată în urmă cu câteva săptămâni.
Înainte de declanșarea unei rechemări, autoritățile americane solicită informații și probe tehnice, pentru a stabili nivelul de risc pe care îl aduce posibila defecțiune.