După un an de succes, care a marcat traversarea cu brio a crizei semiconductorilor de către Toyota, compania japoneză a început anul 2022 în scădere, presată tot mai mult de absența componentelor de pe piața electronicelor.
Toyota a raportat o scădere a vânzărilor în prima lună a acestui an, cu un volum total de 825.955 de vehicule vândute, cu 1,2% în scădere față de anul anterior, din care marca de bază a reușit să vândă 752.155 autovehicule, cu 1,7% mai puține decât anul trecut. Scăderea a fost generată de un declin puternic pe piața japoneză, -12,5%, care a tras în jos creșterile de 2 procente pe piețele externe (667.159 unități).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chiar și așa, cifrele privind producția de autovehicule a grupului Toyota arată limpede unde sunt problemele reale, pentru că o bună parte din livrări s-au făcut din stocurile existente, produse în lunile noiembrie și decembrie, când situația cipurilor s-a ameliorat. Concret, Toyota a reușit să producă un volum de numai 753.280 de vehicule, cu aproape 100.000 sun nivelul vânzărilor, în condițiile în care ar fi trebuit să îl depășească. Volumul produs este cu 12,8% mai mic decât cel din anul anterior. Producția din Japonia a mărcilor grupului a fost drastic diminuată în comparație cu anul trecut, scăderea fiind de 28,6%, la un nivel de 236.056. La nivel global, în uzinele din afara Japoniei, producția a scăzut cu numai 3,1%, la 517.224, dar fără să acopere nivelul vânzărilor realizate.