Luna octombrie a acestui an va aduce premiera mondială a unui model Dacia despre care presa din toată lumea scrie de trei ani. Este vorba despre Bigster, SUV-ul care este considerat un Duster mai mare, dar care va avea o mulțime de caracteristici noi față de modelul proaspăt lansat în primăvara acestui an. Printre noutăți va fi și noua tracțiune integrală cu o componentă electrică, numită și e-4WD.
Renault testează prima tracțiune 4x4 care nu va mai avea cardan, ci va fi compusă dintr-o punte cu transmisie mecanică bazată pe un motor cu combustie și o punte electrificată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sistemul nu este nou, putem vedea o astfel de arhitectură la mai multe mărci, dar Renault și-a dezvoltat propria versiune, care ar trebuie să ofere nu doar emisii reduse de CO2, ci și un cost accesibil, care să permită utilizarea sistemului pe mașinile Dacia. „Va fi un 4x4 electric cu o soluție diferită de cea de la Nissan, care este prea puternică”, declara pentru Profit.ro, în urmă cu aproape doi ani, Didier Michaud, șeful programelor de dezvoltare a platformelor și motoarelor pentru Dacia. La acel moment, soluția era în curs de dezvoltare, iar informațiile disponibile pentru public erau aproape zero.
Astăzi, sistemul de tracțiune e-4WD pe care îl va instala Dacia mai întâi pe Bigster și apoi pe Duster este deja în faza de testare avansată.
Un set de fotografii realizate de paparazzi în Spania au surprins la teste un Captur modificat, o caroserie falsă, așa cum folosesc de multe ori constructorii auto pentru a masca mașina pe care o testează. Sub caroserie de Captur alungită în atelier se află noua tracțiune integrală bazată pe un motor electric amplasat pe puntea spate.
Acesta va folosi, în principiu, arhitectura hibridă benzină – electric, cu diferența, față de hibridele actuale de pe Dacia, că motorul electric va acționa puntea spate, nu pe cea de pe față. Pentru acest lucru au fost modificate atât suspensia, cât și managementul ansamblului, astfel încât acționarea motorului electric să se facă atunci când roțile față pierd aderența.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Când se va circula pe autostrada Comarnic-BrașovPentru Dacia, acest sistem va aduce o premieră: versiunile 4x4 vor putea fi echipate cu o cutie automată, extrem de solicitată de clienți în acest moment, astfel că o combinație hibrid – 4x4 – cutie automată va deveni realitate și pentru marca de la Mioveni.
Soluția adoptată de Dacia pentru tracțiunea integrală va permite mărcii să ofere acest tip de grup motopropulsor și după intrarea în vigoare a normelor Euro 7, simultan cu înăsprirea țintelor de emisii pe care mărcile trebuie să le respecte în UE și care au condus la dispariția motorizărilor diesel.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ultimele imagini de pe autostrada Buzău - Focșani, unde Umbrărescu este în fază avansată„În România aproximativ 70% din mașinile Duster vândute au 4x4, este un procent foarte mare, iar în restul țărilor procentul depășește 30%, de asemenea foarte mare. Era normal să căutăm soluții pentru a putea oferi această tehnologie pe care clienții și-o doresc”, a explicat Lional Jaillet, vicepreședinte Dacia și șef performanță produs, care între timp a fost promovat vicepreședinte Renault, șef al programelor de platforme globale și mașini de mici dimensiuni.
În același timp, Bigster și ulterior Duster vor veni cu noi motorizări mild-hybrid, ECO-G și hibrid, o familie întreagă care are același scop: reducerea emisiilor Dacia.
Noua cilindree de la Dacia, 1.2 TCE, în trei cilindri, care azi are 130 CP, este un mild-hybrid preluat din gama Renault și are o arhitectură pe 48 de volți, una care permite reîncărcarea bateriei Li-Ion cu o capacitate de aproape 1 kWh în perioadele de frânare, pentru a folosi apoi energia stocată pentru pornirea de pe loc și pentru un surplus de putere în momentele de accelerație. „Este capacitatea ideală pentru a obține o putere bună și emisii reduse”, explica inginerul Didier Michaud. Iată că, în actualul ciclu de viață al modelelor Duster și Bigster, motorul va fi declinat în toate variantele posibile, atât ECO-G, cât și non-hibrid, dar va beneficia și de o creștere ușoară a puterii, la 140 CP.
CITEȘTE ȘI VIDEO Renault are probleme cu motorul 1.6 Hibrid, regăsit și pe Jogger și Duster. Dacia se confruntă deja cu primele erori reclamate de români pe cele două modelePe de altă parte, motorul 1.6 Hybrid 140, introdus pe Jogger și apoi pe Duster, va fi înlocuit cu un motor cu o cilindree de 1.8 litri, pentru un mai bun control al emisiilor. Motorul va folosi o cutie de viteze nouă, dezvoltată de partenerii Renault de la Whylot, cu o tehnologie nouă, în flux axial, având ca efect un consum redus și o putere mult mai mare, 170 CP.
Noul Dacia Bigster va avea premiera pe 14 octombrie, când va fi dezvăluit în premieră mondială. Primele informații arată că, deși mașina este un Duster alungit cu 15 – 16 cm (multă vreme proiectul a fost cunoscut ca Grand Duster), șefii mărcii au decis ca aspectul să aibă mai multe diferențe față de conceptul Bigster și față de SUV-ul Duster. Astfel, vor dispărea o serie de elemente specifice mașinilor off-road/crossover, pentru că Bigster va fi un SUV elegant, mai degrabă, și nu o mașină de aventuri montane.
Șeful Dacia, Denis Le Vot a explicat care vor fi diferențele dintre cele două modele înrudite: „Duster este clar un crossover, cu o versiune 4x4, desigur, este „rough & tough”, asta va rămâne. Bigster, cu 4,6 metri, va fi mai mult un SUV, va fi un automobil pentru cruising, pentru călătorii mari, este ceea ce caută oamenii la crossoverele din segmentul C. Caută o mașină spațioasă, cu poziție înaltă, confort, volum și toate astea le vom oferi cu noul Bigster. Fiecare dintre mașini va fi diferită”. Din aceste motive, ne așteptăm nu doar la un exterior mai elegant, ci și la un interior modificat, care să nu mai fie orientat către off-road și aventură, ci către eleganță și confort.