A treia generația VW Tiguan, SUV-ul de clasă compactă al constructorului german, se pregătește de premiera mondială, care va avea loc anul acesta, și de lansarea din 2024.
Volkswagen a publicat primele imagini cu noul Tiguan, în care sunt dezvăluite primele detalii și proporții ale SUV-ului ce va fi construit pe platforma modificată MQB Evo. Printre noutățile anunțate se regăsește o nouă suspensie activă, o premieră pentru această clasă. Aceasta este controlată electronic și este oferită standard.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen a anunțat că mașina a fost dezvoltată pe noua platformă modulară MQB Evo, care este, așa cum îi spune și numele, o variantă actualizată a cele regăsite pe celelalte modele din gamă. Noutățile platformei aduc și o nouă baterie pentru versiunile PHEV, care înseamnă autonomie mărită în rularea exclusiv electrică.
„Componentele tehnologice de ultimă generație interacționează perfect în MQB evo: o nouă generație de motoare hibride plug-in cu autonomie electrică de până la 100 de kilometri, probabil cel mai bun control activ al șasiului din segmentul său, calitatea interioară premium și un sistem de infotainment la fel de nou și intuitiv oferă ceea ce șoferii se așteaptă de la Volkswagen”, spune Kai Grünitz, responsabil cu dezvoltarea tehnică.
Alte noutăți vor fi farurile cu matrice IQ.LIGHT HD, care până acum au echipat doar modelele din segmentele superioare, de exemplu Touareg, precum și un interior cu un nou cockpit și un nou sistem de infotainment, bazat pe un display de 15 inci, la care se adaugă și un al treilea display pentru Driving Experience Control și, nu în ultimul rând, un nou pachet acustic. O altă noutate este schimbătorul care se mută pe coloana volanului, ca în cazul modelelor electrice. VW a dezvăluit fără menajamentul interiorul, astfel că putem observa apariția display-ului de tip tabletă, ca la ID.7.
CITEȘTE ȘI Marca Volkswagen vrea profituri mai mari, prin eliminarea de modele și o colaborare mai mare cu Skoda și SEATMotorizările anunțate de VW fără a intra în detalii, vor fi deopotrivă TDI, TSI, eTSI și eHybrid, asta însemnând că acoperă aproape întreaga gamă, benzină, diesel, mild-hybrid și PHEV, fără prezența unui full-hybrid.
VW spune că noul Tiguan va fi mai lung cu doar 3 centimetri față de generația actuală, dar cu o creștere a portbagajului de 33 de litri.
În ceea ce privește designul, care nu a fost dezvăluit decât parțial, se poate observa o menținere a liniilor și proporțiilor care au consacrat acest model, cu noutăți în zona blocurilor optice. Astfel, în pofida camuflajului, se poate observa fără dificultate că farurile vor avea o nouă formă, care nu se mai regăsește pe alte modele ale mărcii.
Noul VW Tiguan va fi dezvăluit în premieră mondială în toamna acestui an, cel mai probabil în cadrul Salonului IAA din Munchen, iar lansarea comercială va avea loc anul viitor. Deși VW nu a spus nimic despre acest detaliu, compania lucrează la o versiune complet electrică a acestui SUV, care s-ar putea numi ID.Tiguan. Este însă posibil ca între cele două modele să existe diferențe majore de design și, evident, de platformă.