Managementul Volkswagen Group are un argument major în discuțiile cu sindicatele în care propune o restructurare masivă a costurilor prin închidere de fabrici și reducerea de personal, în special pentru marca VW. Compania a publicat rezultatele financiare pentru primele trei trimestre, cu o scădere abruptă a profitului, din cauza performanțelor mărcii VW.
„Rezultatul operațional a fost afectat de performanța Brand Group Core (n.r. mărcile VW, SEAT, Skoda) și de cheltuieli semnificative de restructurare, de 2,2 miliarde euro”, transmite grupul VW odată cu prezentarea cifrelor privind performanțele financiare ale companiei în trimestrul 3 și pe primele nouă luni ale anului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile companiei din vânzări s-au ridicat la 237,3 miliarde euro, în ușoară creștere față de anul anterior, dar avansul este dat de creșterile din serviciile financiare, în timp ce veniturile din vânzările de automobile au scăzut cu un procent.
Rezultatul operațional al companiei a fost de 12,9 miliarde euro, mai mic cu 21% față de 2023, cu o marjă operațională de 5,4%. Fluxul de numerar net al diviziei auto a scăzut de asemenea cu 1,6 miliarde euro.
VW Group a vândut în primele trei trimestre 6,5 milioane de vehicule, cu 4% mai puține decât anul trecut, scăderile fiind înregistrate în special în Europa (-1%) și China (-12%).
„Rezultatele noastre la nouă luni reflectă un mediu de piață provocator și subliniază importanța realizării programelor de performanță pe care le-am lansat în cadrul Grupului. Brandul Volkswagen a raportat o marjă operațională de doar două procente după nouă luni. Acest lucru evidențiază nevoia urgentă de reduceri semnificative a costurilor și câștiguri de eficiență” a declarat Arno Antlitz, CFO și COO al VW Group. „Momentul produselor noastre ne oferă încredere.
Volkswagen a raportat o scădere de 63,7% în ritm anual a profitului net în trimestrul al treilea, afectat de costurile ridicate și scăderea vânzărilor din China. Cel mai mare producător european de automobile a înregistrat în perioada iulie-septembrie 2024 un profit net de doar 1,58 milliarde de euro.
O creștere semnificativă a aportului de comenzi în Europa de Vest în trimestrul al treilea de la an la an este o dovadă a gamei noastre de produse consolidate, de la mașini cu motor cu combustie până la vehicule hibride și complet electrice și oferă vânt din spate pentru ultimul trimestru.”
CITEȘTE ȘI Ford a reușit să-și majoreze veniturile, în pofida costurilor cu schimbarea strategiei de electrificare. Pierderile estimate de divizia Model E vor fi de 5 miliarde dolariPrognozele pentru finalul de an menționează vânzări de 9 milioane vehicule, în scădere cu 240 milioane de unități, precum și o scădere ușoară a veniturilor, la 320 miliarde euro, cu aproximativ 2 miliarde mai puțin.
VW se află în plin proces de negociere cu sindicatele, după rezilierea contractelor colective din uzinele germane, pentru a realiza o restructurare masivă a cheltuielilor prin închiderea a cel puțin două fabrici și concedierea a zeci de mii de angajați. Angajații au anunțat că vor opri activitatea dacă măsurile anunțate nu vor fi eliminate din propunerile de negociere.