Italia vrea să taie peste 4 miliarde de euro din fondurile industriei auto

Italia vrea să taie peste 4 miliarde de euro din fondurile industriei auto
scris 29 oct 2024

Proiectul de buget propus de Guvernul Meloni a redus drastic banii care ar fi trebuit să fie alocați stimulării industriei auto din Italia, după cum reiese din Legea Bugetului transmisă Parlamentului italian.

Sumele alocate de fostul guvern Draghi programelor de finanțare a industriei auto, până în 2030, au fost reduse sever de actualul guvern Meloni, în noua Lege a Bugetului care a fost trimisă în parlament, după cum relatează presa din Italia.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO ANUNȚ Șoferii își pot înlocui becurile cu filament de la mașină cu unele LED. Ce avantaje aduc CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Șoferii își pot înlocui becurile cu filament de la mașină cu unele LED. Ce avantaje aduc

Tăierile vin din mai multe secțiuni, una dintre ele fiind „Fondul pentru tranziție verde, cercetare, investiții în sectorul auto și pentru acordarea stimulentelor pentru achiziționarea de vehicule nepoluante”, care fusese instituit de ministrul Franco, din Guvernul Draghi, în valoare totală de 8,7 miliarde cu termen de valabilitate până în 2030.

Pentru anul 2025, finanțarea se reduce la 200 de milioane anual, față de 762 milioane câte erau inițial prevuzăti, iar sumele se reduc corespunzător în fiecare an până în 2030, ceea ce duce la o reducere totală de 4,6 miliarde euro.

EXCLUSIV Cifrele care arată cum domină Dacia Bigster segmentul C-SUV. Care sunt principalii concurenți CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cifrele care arată cum domină Dacia Bigster segmentul C-SUV. Care sunt principalii concurenți

Decizia a fost criticată aspru de toate sindicatele din industria auto, fiind transmise avertizări cu privire la viitorul sectorului auto. Unii reprezentanți ai sindicatelor au cerut nu doar realocarea sumelor tăiate, ci și suplimentarea lor, astfel încât să se realizeze susținerea tranziției de care are nevoie industria auto.

Cea mai afectată va fi compania Stellantis, care deține mărcile italiene care au aparținut fostului Fiat Chrysler și care are mai multe uzine în Italia.

Conducerea Stellantis a avut în repetate rânduri declarații contradictorii cu unii membri ai guvernului, cauzate de mutarea producției pentru unele dintre modele în alte țări. Italia anunțase că dorește să găsească metode prin care să crească din nou volumul producției de autovehicule la un milion de unități, un volum pe care Italia nu l-a mai atins de peste un deceniu.

viewscnt
Afla mai multe despre
industria auto
italia
guvern meloni
stellantis