Dacia îndrăznește să concureze cu marii constructori auto pe segmentul care timp de decenii a fost cel mai popular din Europa. Este vorba despre segmentul hatchback-urilor compacte, acolo unde lider este în continuare VW Golf și din care marca Renault urmează să plece, cu vechiul Megane.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupul Renault are o strategie care urmărește menținerea în segmentul hatchbackurilor compacte, chiar dacă renumitul Megane în 5 uși a ieșit din fabricație.

Dacia va prelua acest rol, pe segmentul vehiculelor cu propulsie cu combustie, cu ajutorul unui nou model, despre care compania a vorbit în repetate rânduri, fără a oferi prea multe detalii.
Până acum, s-a spus că vor fi două versiuni de caroserie, între care coupe și un crossover, însă absența unor informații oficiale a lăsat loc de speculații. Noile informații prezentate de Motor1 vorbesc despre un hatchback clasic, care va rivaliza cu VW Golf, o mașină care în acest moment nu mai are concurent pe piața din Europa. Publicația a realizat o simulare care încearcă să arate asemănarea de proporții dintre viitorul model Dacia și actualul VW Golf.

Noul automobil pe care îl va produce Dacia va folosi platforma lui Bigster, dar va avea o arhitectură clasică, în două volume, fără detaliile specifice unui crossover, după cum sugerează primele imagini create pe computer.
Cu o platformă ce va avea un ampatament de 2,70 metri, noul model Dacia va putea fi considerat un Sandero mai mare, așa cum Bigster este un Duster mai mare. Viitorul Big-Sandero va folosi aceeași familie de motoare propusă pe noul SUV compact, va avea o lungime între 4,40 – 4,50 metri și va oferi spații pentru pasageri și bagaje specifice clasei compacte.
Ne putem aștepta la un design care să preia foarte multe elemente de la Duster – Bigster, de la blocuri optice, la uși și alte detalii, iar la interior să regăsim în linii mari același interior bazat pe două ecrane și o combinație de materiale accesibile dar practice.

Împreună cu acest model, Dacia va dezvolta și o versiune crossover, care ar putea să fie „coupe-ul” despre care s-a scris în repetate rânduri. Perechea de modele ar urma să încerce aceeași rețetă pe care o încearcă Citroen cu modelele C4 și C4X.
Dacia a anunțat cele două modele compacte pentru anul 2026, ceea ce înseamnă că am putea vedea primele imagini cu aceste mașini peste aproximativ un an.