Guillaume Cartier, directorul Nissan pe toate activitățile din Europa plus Africa și Orientul Mijlociu, a fost numit de compania japoneză șef peste toate activitățile care coordonează performanța companiei la nivel global.
Recentul bilanț anunțat de Nissan pentru trimestrul al doilea din anul fiscal început la 1 aprilie, cu cifre dezastruoasă pentru compania japoneză, a fost urmat de o numite destul de importantă în economia top managementului Nissan.
Este vorba despre Guillaume Cartier, un francez care are o carieră îndelungată în cadrul Nissan și care a condus în ultimii ani activitățile din Europa ale constructorului japonez, împreună cu cele din zonele adiacente, Africa, Orientul Mijlociu, India, precum și Oceania. El a fost desemnat să preia poziția de Chief Performance Officer al Nissan la nivel global, peste toate activitățile companiei.
El va coordona atât regiunea asiatică, ASEAN, cât și Europa plus celelalte regiuni din AMIEO și America cu toate piețele sale. De asemenea, el va avea în subordine vânzările globale și activitățile de after sale. Guillaume Cartier va fi subordonat direct lui Makoto Uchida, CEO-ul Nissan.
Întreg pachetul de atribuții pe care le-a primit Cartier face din el una dintre cele mai puternice persoane din cadrul Nissan, având un rol, prin definiția poziției sale, de control asupra performanței companiei, asupra planurilor de afaceri, vânzări, procese de management locale și globale și multe altele.
Guillaume Cartier nu a lucrat niciodată pentru Renault, dar angajarea sa în cadrul Nissan s-a făcut la scurt timp după achiziția de către compania franceză a unui pachet de 37% din Nissan, în 1999, pachet care s-a majorat ulterior până la 44,3%.
El a fost pe rând director comercial în Europa de Vest, director de marketing în diferite țări europene, vicepreședinte responsabil cu vânzările în Europa, apoi timp de trei ani a fost detașat la Mitsubishi, ca vicepreședinte de vânzări și marketing, pentru ca din 2020 să preia conducerea pentru Europa și celelalte piețe arondate acestei regiuni.
CITEȘTE ȘI GreenNCAP ridică un mare semn de întrebare, după cel mai nou test de consum. „O alternativă la full electric?”Renault și-a diminuat semnificativ influența în cadrul managementului Nissan, odată cu transferarea unui pachet de peste 28% pentru a fi administrat de un trust francez, pachet care și-a pierdut drepturile de vot, însă chiar și așa, compania franceză rămâne cel mai mare acționar al Nissan, având induscutabil un cuvânt de spus în cadrul Adunărilor Generale și în Consiliul de Administrație.
În acest moment, Jean Dominique Senard, președintele Renault, este vicepreședinte al board-ului de directori, iar în Consiliul de administrație al companiei Renault este reprezentată de Jeremie Papin, responsabil cu piețele din America.
Pentru ultimul trimestru, performanțele slabe ale Nissan, care s-a confruntat cu scăderi ale veniturilor și profitului operațional, au generat o pierdere de peste 100 de milioane de euro în contabilitatea Renuault, o situație de care francezii nu aveau nevoie în acest moment.