Marea bătălie a autonomiei pentru automobilele electrice de serie a început odată cu primele modele Tesla lansate pe piață. Între timp, nu doar chinezii, ci și constructorii europeni au atins cifre record pentru modelele electrice. Stellantis anunță că testele au confirmat autonomia foarte mare a bateriei de pe platforma STLA Medium.
Stellantis a lansat în ultimele luni platforma STLA Medium, dedicată mașinilor din clasa medie, pe noile modele Peugeot E-3008, E-5008, dar și pe Opel Grandland. Alte cinci modele ale mărcilor din grup urmează să fie lansate pe piață în următorii doi ani.
La lansare, datele tehnice arătau o autonomie de până la 660 - 700 km pentru bateria cea mai mare disponibilă pe mașinile dezvoltate pe noua platformă. Un test realizat acum cu noul Peugeot E-3008 a confirmat însă faptul că bateria poate depăși limita distanței ce poate fi parcursă cu o singură încărcare.
Testul de consum a fost realizat cu un Peugeot E-3008 Long Range pe traseul Paris-Nisa, în Franța, fiind făcute doar două opriri pentru încărcare încărcare. Întreg traseul a fost parcurs la limita vitezei legale (pe autostradă la 130 km/h) și la o temperatură medie de 20 de grade Celsius.
Distanța parcursă cu un singur „plin” de baterie a fost de 701 km, iar traseul a fost comparat de Stellantis cu cel al unui automobil cu motor termic, care are nevoie de asemenea de opriri pentru alimentare cu carburant și pentru odihna șoferului.
„Scopul nostru a fost întotdeauna să proiectăm tehnologii de care beneficiază direct clienții noștri”, spune Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer la Stellantis.
„Cu o mare autonomie, platforma STLA Medium Long Range este soluția ideală pentru a conduce distanțe lungi fără a compromite caracterul practic și eficiența unui model electric. Șoferii pot face călătorii mai lungi cu mai puține opriri de încărcare, pentru a combina performanța și relaxarea”.
CITEȘTE ȘI Cu o singură postare, Trump a câștigat 500 milioane dolariCompania spune că toate simulările de trasee făcute până acum au rezultate similare cu acest test, care face din platforma STLA Medium și din modelele fabricate pe această platformă lideri în segmentul mediu.
Mașinile sunt echipate cu baterii produse în gigafabrica AAC din Franța, finanțată de companie cu ajutor financiar de la statul francez.
Noul Peugeot E-3008 a fost prezentat încă de anul trecut, însă versiunea Long Range, cu bateria de 98 kWh, a fost lansată doar la Paris, în octobrie.
Teoretic, autonomia declarată de constructor era de „până la 700 km”, însă testul de acum realizat în condiții reale a demonstrat că autonomia pentru versiunea Long Range este una reală. În plus, la rularea în condiții de oraș, la viteze mici, autonomia poate crește ca urmare a unui consum redus de energie și a recuperărilor frecvente de energie.
CITEȘTE ȘI GreenNCAP ridică un mare semn de întrebare, după cel mai nou test de consum. „O alternativă la full electric?”Motorizările de pe Peugeot E-3008 au 210 CP, pe echiparea entry, 230 CP pe versiunea Long Range și 320 CP pe versiunea Dual Motor, care are tracțiune integrală. Pentru bateria mai mică, de 73 kWh, autonomia este de 525 km.
Bateriile produse de uzina AAC au 400 volți, cu chimie NMC, sunt amplasate sub podeaua vehiculului într-o arhitectură creată special pentru această platformă, descrisă și „electric by design”, pentru a sublinia faptul că este nativă electric.
Chiar și așa, platforma poate fi utilizată și pentru motorizările termice hibride, mild-hybrid sau PHEV, Stellantis fiind unul dintre puținii constructori auto care au ales acest tip de plartformă multi-energie, care oferă o foarte mare flexibilitate de producție, în funcție de cererea pieței.
CITEȘTE ȘI VIDEO Intră în circulație primul tren Alstom Coradia Stream. Adus deja la BrașovÎn acest an, un al doilea model, Peugeot E-5008, a fost lansat pe această platformă, fiind echipat cu aceleași baterii și motoare, dar cu autonomii ceva mai mici, din cauza dinensiunilor și, implicit, a greutății ceva mai mari. Pentru bateria de 73 kWh, autonomia declarată este de 500 km, iar pentru cea de 98 kWh, autonomia este de 660 km.
Stellantis a prezentat și platforma superioară, STLA Large, pe care o va utiliza pe cele mai mari SUV-uri ale grupului, cele din clasele E și din segmentele premium. Această platformă depășește o autonomie de 800 km, având o baterie de 118 kWh.