Grupul norvegian Vard va construi la Tulcea coca unui vas hibrid pentru instalarea cablurilor subacvatice, în baza unui contract semnat cu furnizorul olandez de servicii maritime Van Oord.
Nava, cu o lungime de 128 metri, va fi echipată cu tehnologie hibridă de propulsare și un carusel dublu de cabluri cu o capacitate de 8.000 tone. Vasul va fi folosit, în principal, pentru instalarea cablurilor electrice în cadrul proiectelor eoliene offshore.
CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificativeCoca vasului va fi construită la șantierul Vard din Tulcea, armarea completă urmând a fi realizată în Brattvaag, Norvegia.
Este a doua navă de instalare cabluri construită în România pentru Van Oord.
În 2014, compania olandeză a atribuit Damen Shipyards Group un contract de 75 milioane de euro pentru construcția “Nexus”, de asemenea un vas de poziționare cabluri subacvatice pentru ferme eoliene, construit la Damen Galați.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Vard Tulcea a construit, anterior, coca unui vas avansat de poziționare a cablurilor subacvatice pentru producătorul italian de cabluri Prysmian Group, prezent și în România, contract în valoare totală de 170 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personalăRecent, Vard a livrat gigantului norvegian din industria îngrășămintelor chimice Yara primul portcontainer electric complet autonom din lume, construit la șantierul din Brăila.
CITEȘTE ȘI Chiar dacă nu călătorești, vin brandurile celebre la tine - harta stării de bineVard operează 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 86,81% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave la nivel global.