Un tren produs la Pașcani (județul Iași) este pregătit pentru omologare. Poate atinge o viteză de 120 kilometri pe oră și are o capacitate de 164 de locuri. Ar urma să circule însă pe căi ferate pe care viteza medie este de 30 de kilometri pe oră.
Autotrenul, construit de Electroputere Pașcani, a trecut de ultimele teste și este pregătit pentru omologare. Construcția trenului de mare viteză a început în urmă cu patru ani, arată Digi 24.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență din München – Dacia Jogger a debutat la Salonul Auto IAA, alături de noul logo al mărcii și noile culori de brandPe exterior, trenul este decorat cu motive tradiționale românești. Trenul are 3 vagoane și o lungime de 60 de metri. Poate transporta 164 de pasageri.
La această capacitate, trenul este recomandat pentru distanțe scurte și medii. Prototipul a fost scos pe șine, pentru a fi evaluați parametrii de funcționare, pe mai multe rute din țară: spre Valea Prahovei, Făurei din județul Brăila sau Mestecăniș din județul Suceava. A fost o provocare pentru un tren care atinge 120 de kilometri la oră să circule pe căile ferate din România, unde viteza medie este de 3 ori mai mică.
"Cu acest tren, până la Făurei am făcut șase ore, de la Buzău la Făurei am mers pe o linie cu 30 de kilometri la oră. Îmi era teamă să nu dau trenul pe jos". spune Mihai Tudose, șef serviciu Tehnic.
Procesul de testare, până la omologare, a presupus parcurgerea a 30.000 de kilometri.
CITEȘTE ȘI FOTO Miniștrii USR PLUS s-au dus în birou la Cîțu și i-au pus pe masă demisiile"Acest tren poate sa circule până la 360.000 de kilometri fără să intre la reparație. Mecanicul conduce la cravată și costum, nu trebuie să se bage sub tren să repare, cum se întâmplă pe calea noastră ferată", mai spune Tudose.
Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel.
"S-a început cu un automotor diesel. Aceeași carcasă prin minime adaptări se poate converti și în varianta electrică. El este proiectat pentru viteze de până la 200 de kilometri la oră", adugă Ștefan Mândru, șef serviciu marketing.
"Eu sunt convins că Europa ne va aduce după dânsa și vom avea în următorii 5, 10 ani linii pe care vom putea circula cu viteze de 200, sau chiar mai mult, de kilometri pe oră", spune Claudiu Hîrbu, director general Electroputere VFU Pașcani.
Sunt doar două tronsoane în România care permit în prezent circulația trenurilor de mare viteză: București - Constanța și București – Predeal.