Peugeot a prezentat în premieră noua generație a modelului 308, un automobil compact care a făcut istorie și care acum are o sarcină extrem de importantă: să ducă marca franceză într-o zonă mai elevată, care să permită atragerea de clienți mai pretențioși, cu mai mulți bani.
Peugeot 308 este primul model al mărcii franceze care utilizează noul logo și totodată este primul model care adoptă noul stil, cu ajutorul căruia Peugeot țintește partea superioară a pieței auto. Nu va fi o marcă premium, ci o marcă „upmarket”, ceea ce înseamnă că vrea clienți mai sofisticați, care sunt dispuși să plătească în plus pentru un design mai bun, pentru dotări superioare și, de ce nu, pentru o imagine mai rafinată. După cum arată din primele fotografii, noul 308 reușește să facă acest lucru, cu ajutorul designului care surprinde și în același timp transmite senzația de automobil sofisticat. Dinamic, modern și rafinat, așa ar putea fi descris noul 308, iar la interior i-Cockpit, bordul digital completează celelalte materiale vizibile. Motorizările acoperă toată paleta cunoscută, cu excepția celei complet electrice. Noul 308 vine cu motoare pe benzină, diesel, dar și plug-in hybrid, în timp ce o versiune electrică va fi disponibilă ulterior.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticeÎn plus, Peugeot a echipat noul model cu o serie de tehnologii de conectare, de asistență și de infotainment astfel încât să poată concura fără probleme cu orice marcă premium. De exemplu pachetul Drive Assist 2.0, ce va fi dispojnibil peste câteva luni, oferă posibilitatea unei rulări (semi) autonome, cu schimbarea benzii de rulare, adaptarea vitezei în curbe sau asistență la parcare 360 de grade. De asemenea, un cruise control adaptiv, frânarea automată de urgență, recunoașterea semnelor de circulație completează sistemele de asistență.
Noul Peugeot 308 a fost dezvoltat pe platforma EMP2, o platformă dedicată modelelor mari, premium, în cadrul PSA și care va fi utilizată de acum înainte și de celelalte mărci „upmarket” din cadrul Stellantis.
Dimensiunile anunțate ale noului 308 sunt 4,36 metri lungime, cu 11 mm peste vechea generație, un ampatament de 2,67 metri, mai lung cu 55 mm, o înălțime ușor redusă, cu 2 cm. Volumul portbagajului este de 412 litri în arhitectură standard și de 1.323 litri cu bancheta spate rabatată.
La capitolul motorizări, 308 va oferi în primul rând două opțiuni plug-in hybrid. Cea mai puternică este 225 e-EAT8, cu 180 CO, care este susținută de un motor electric de 81 kW și o baterie de 12,4 kWh, ce asigură o autonomie electrică de 59 km. Cealaltă ofertă este 180 e-EAT8, de 150 CP, cu același motor electric și autonomie de 60 km, dar cu emisii mai reduse. Bateria se încarcă complet între 1,55 și 7,05 ore, în funcție de stația sau priza folosită.
De asemenea, clienții vor putea opta pentru motoarele pe benzină de 1.2 litri, de 110 CP sau 130 CP, cu cutie manuală sau automată, și pentru motoarele diesel de 1.5 litri, de 130 CP, cu cutie manuală sau automată.
Noul Peugeot 308 va fi lansat pe piață în acest an, în România urmând să fie disponibil la sfârșitul anului, după cum anunță importatorul.