BMW Group și-a prezentat proiectele pentru următorii ani, în cadrul conferinței anuale, în care au fost prezentate în premieră și unele noutăți. Printre acestea se numără noul model i4, un Gran Coupe complet electric ce va fi lansat pe piață în acest an.
BMW Group intră într-o nouă etapă, cu planuri ambițioase și investiții majore în segmentul electric. Noul Gran Coupe i4, o versiune electrică a Seriei 4, va fi lansat pe piață cu trei luni înainte de termen, o performanță pentru un constructor care are calendarul lansării unui automobil foarte rigid și stabilit în avans, cu 4 - 5 ani înainte.
"Cu aspectul său sportiv, cea mai bună dinamică din clasă și zero emisii locale, BMW i4 este un BMW adevărat. Aceasta face ca inima mărcii BMW să bată acum în regim full electric", a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru clienți, mărci și vânzări.
Potrivi BMW, modelul i4 va avea și o versiune M Performance. Mai mult, autonomia sa va urca până la aproape 600 km (590 km WLTP, 480 km EPA). Cu o putere de până la 390kW/530 CP, BMW i4 poate accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ 4 secunde.
După cum reiese din primele imagini, noul BMW i4 preia de la SUV-ul electric iX grila specifică, cu un design impozant, păstrând totodată liniile și proporțiile lui Serie 4. De asemenea, va fi echipat cu noul iDrive, lansat cu o zi înainte de marca germană.
Anul 2021 marchează un moment de cotitură pentru marca bavareză, prin lansarea celor două modele electrice, dar și prin prezentarea programului „Noua clasă”, care urmărește „o realiniere vastă” a grupului. Expresia se referă la o transformare a gamei, ce va intra în vigoare în 2025, însă până atunci multe alte noutăți sunt pregătite de companie: un nou sistem de operare, care va permite actualizarea din cloud a mașinilor, propulsii electrice pe majoritatea modelelor și o țintă importantă pentru 2030: 50% din mașinile vândute vor fi electrice. De asemenea, grupul a confirmat că MINI va deveni marcă complet eletrică „până la începutul anilor 2030”. În ceea ce privește afacerea BMW, Oliver Zipse, CEO al companiei, își propune o „creștere semnificativă a profitului” și un avantaj competitiv în fața rivalilor.
"BMW Group are planuri ambițioase pentru 2021. Am început noul an cu un impuls puternic și ne propunem să ne întoarcem la nivelurile dinaintea crizei cât mai repede posibil - și să mergem chiar mai departe", a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG, la München. "Avem un drum clar pentru transformarea industriei noastre într-un adevărat avantaj competitiv pentru BMW în următorii ani: electric, digital și cu o economie circulară fără compromisuri."
CITEȘTE ȘI INTERVIU Codrin Matei, despre premium în businessBMW a anunțat anterior rezultatele financiare pentru anul 2020, cu scăderi la nivelul întregului an, dar cu o evoluție semnificativă în a doua jumătate a anului.