BMW a lansat oficial modelul iX, care va fi disponibil începând cu finalul acestui an. Primul model din familia iX vine pentru început cu două motorizări, fiind anunțate și prețurile pentru piața vestică.
BMW iX este primul automobil electric al BMW din noua familie de vehicule electrice, dezvoltate pe o nouă platformă, pregătită pentru noile tehnologii și propulsii, una scalabilă. Așa cum a fost definit de companie, iX este „primul reprezentant al unei generații revoluționare de automobile gata să redefinească experiența condusului, sentimentul de spațiu interior și relația dintre mașină și cei de la interior”.
BMW iX a fost prezentat în premieră anul trecut, iar acum se pregătește să intre în rețeaua comercială. BMW a anunțat cele două motorizări cu care va fi disponibil, xDrive40 și xDrive50, cu prețuri pe măsură: 77.300 euro și, respectiv, 98.000 de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prețurile pentru România sunt 78.838 Euro pentru iX xDrive40 și 98.294 Euro pentru iX xDrive50. Clienții pot configura și precomanda deja noul model la dealerii BMW din România.
Sistemul de propulsie ale BMW iX folosește un motor electric pe puntea față și un altul pe puntea spate. La BMW iX xDrive50 tracțiunea integrală electrică produce o putere de peste 370 kW/500 CP și permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5,0 secunde. Acest stil dinamic împărtășește se remarcă alături de o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul de testare WLTP. BMW iX xDrive40 are o putere de aproximativ 240 kW și realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în puțin peste 6,0 secunde. Autonomia sa (din nou, conform ciclului WLTP) depășește 400 de kilometri.
Consumul de energie electrică conform WLTP este de 21 kWh/100 km pentru BMW iX xDrive50 și sub 20 kWh/100 km în cazul BMW iX xDrive40.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticeÎn ceea ce privește sistemul de încărcare, noua tehnologie prezentă pe BMW iX permite încărcarea rapidă DC (curent continuu) cu o putere de încărcare extrem de mare. De exemplu, BMW iX xDrive50 își poate alimenta bateria de înaltă tensiune cu până la 200 kW - adică în 10 minute poate lua suficientă energie la bord pentru a crește autonomia automobilului cu peste 120 de kilometri. Puterea maximă de încărcare a BMW iX xDrive40 este de 150 kW, ceea ce înseamnă că, prin conectarea mașinii la o stație de încărcare rapidă timp de 10 minute, se completează cu energie suficientă pentru încă minimum 90 de kilometri. La ambele variante de model, încărcarea bateriei de înaltă tensiune poate ajunge de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă în mai puțin de 40 de minute.
BMW iX va fi livrat clienților „la finalul anului 2021” și va face parte din gama subbrandului BMW i, continuând seria începută de i3 și i8. BMW iX va intra în producție la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumătate a anului 2021.