Grupul Hyundai – Kia mai face un pas în lumea bună a mașinilor premium și lansează prima limuzină compactă sub brandul Genesis, un brand lansat în urmă cu mai puțin de doi ani pentru a concura atât cele trei mărci germane, Audi, BMW și Mercedes, cât și mărcile japoneze Lexus, Acura și Infiniti.
După ce anul trecut au intrat pe piață primele două modele Genesis, G80 și G90, tânăra marcă lansează un model ce ar trebui să fie mult mai popular, G70, un competitor direct cu celebrele BMW Serie 3, Audi A4 și Mercedes Benz C Class.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Genesis s-a născut din transformarea celui mai luxos model al Hyundai, care a cunoscut o apreciere semnificativă pe piețele din SUA și Asia, într-o marcă premium. Primul model a fost chiar fostul Hyundai Genesis, simbolul acestei mărci, transformat și rebotezat Genesis G80. Acesta este concurează cu BMW Serie 5 și Audi A6, în segmentul limuzinelor executive. A fost însoțit la scurt timp de G90, un model mai mare, echivalentul lui BMW Serie 7, Audi A8 sau Mercedes S Class.
Acum este gata e lansare G70, cel mai mic dintre modelele Genesis, care intenționează să-și crească portofoliul cu modele în toate segmentele posibile pentru o marcă premium. Până în 2021, Genesis vrea să lanseze alte trei modele, inclusiv SUV-uri și să intre pe mai multe piețe ale lumii.
Genesis G70 are la lansare un motor de 2.0 litri, turbo, iar pentru piețele în care este populară propulsia cu motoare diesel, un motor de 2.2 litri. Pentru SUA, este anunțat un motor V6, 3.3 litri. Platforma pe care o utilizează noul model este aceeași cu modelul de top Stinger de la Kia. G70 este echipat cu cele mai noi tehnologii de asistență, inclusiv Launch Control , în timp ce la interior aduce materiale rafinate, care susțin nivelul confortului.
CITEȘTE ȘI Reprezentanții Renault confirmă informațiile Profit: Dacia va înlocui Lodgy cu un crossover. Acesta ar putea să poarte numele vehiculat, Grand Duster și să aibă 7 locuriReprezentanții companiei recunosc că maca mai are nevoie de timp pentru a deveni cunoscută, chiar dacă modelul de la care a pornit a fost foarte cunsocut pe piețele pe care s-a vândut. Acesta este și motivul pentru care șefii companiei își pun mari speranțe în G70, o mașină care ar putea aduce mai multă popularitate mărcii.
Fără să facă un secret din acest obiectiv, Lee SangYup, șeful designului Hyundai și Genesis spune clar: „Misiunea noastră este să țintim mărcile germane”.
Genesis mizează foarte mult pe piața americană, segmentul premium compact având vânzări de peste 500.000 de unități anual, lideri fiind Mercedes, cu C Class, și BMW, cu Serie 3. Deocamdată, marca face vânzări modeste în SUA, însă promițătoare. Dacă anul trecut, după lansare, a vândut aproape 7.000 de exemplare, în 2017 au fost vândute circa 13.200 de automobile, o cifră deloc mică dacă ne gândim că vorbim despre numai două modele, în segmente exclusiviste, E și D.
În Europa, șefii Genesis încă așteaptă momentul potrivit, având nevoie atât de o gamă ajustată pe tendințele pieței, cât și de motoare specifice Europei. Potrviit declarațiilor lui Thomas Schmid, COO al Hyundai Europe, Genesis nu va lansa aici modele înainte de 2019, deși G80 se vine pe mai multe piețe sub numele Hyundai Genesis. Genesis G70 va avea, în curând, și o versiune coupe, dar și un model wagon, dedicat europenilor, despre designul căruia Lee SangYup spune că a fost inspirat de modelul Porsche 928.