Salonul auto de la Frankfurt nu a fost doar gazda unor lansări ale modelelor de serie, ci și locul în care marii constructori de automobile au prezentat intențiile lor pentru anii ce vin și, mai ales, despre mașinile pe care le vom conduce (sau se vor conduce singure), după 2020.
Audi Aicon
Audi a ieșit sub lumina reflectoarelor cu Aicon, un vehicul care uimește atât prin aspectul său, cât și prin tehnologiile pe care le propune. Lungimea sa de 5,4 metri îl plasează în cea mai mare clasă de automobile, fiind mai mare chiar și decât modelul de serie A8, dar având în același timp o siluetă sportivă, aerodinamică, ce amintește de un Lamborghini.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Audi Aicon este un vehicul complet automatizat, începând de la absența unui post de conducere clasic, și terminând cu luminile care au un cu totul alt concept de funcționare, în comparație cu ceea ce suntem obișnuiți să folosim astăzi. Controlul rulării și poziției mașinii este realizat cu ajutorul unei pleiade de senzori, atât radar cât și laser, care urmăresc permanent ceea ce se întâmplă în jurul mașinii. Interiorul este unul de tip lounge, cu patru locuri individuale, iar accesul se face pe uși ce se deschid în sensuri opuse, absența stâlpului central facilitând urcarea în habitaclu.
Aicon este propulsat de 4 motoare electrice, cu o putere de 260 kW și un cuplu maxim de 550 Nm. Autonomia asigurată de baterii depășește 700 km, cea mai mare valoare porpusă până acum de un porducător, chiar și în cazul unui concept. Încărcarea până la o capacitate de 80% se poate face în 30 de minute, cu ajutorul unui transformator de 800 V.
BMW i Vision Dynamics
BMW a adus la salon propria viziune, care se numește, evident, i Vision Dynamics, având în nume elementele importante pentru marcă. Conceptul este un preambul pentru un viitor model în cadrul submărcii i, cea care include astăzi i3 și i8. S-a vorbit despre i5, dar este vorba, se pare, despre un alt model, ce va fi anunțat ulterior. Mai importante sunt trăsăturile acestui vehicul, care păstrează stilul de design și aduce o serie de noutăți tehnologice.
Printre inovațiile porpuse de BMW la exterior se numără acoperișul de sticlă ce integrează și parbrizul și luneta, într-o formă ce produce extrem de multă emoție și transformă habitaclul într-un spațiu spectaculos. Nici detaliile de design nu trebuie ignorate, BMW transmite prin acestea ce schimbări intenționează să facă pentru noile sale produse. Din punct de vedere tehnic, au fost furnizate câteva detalii, în special faptul că mașina este electrică, are o autonomie de peste 600 km, performanțe comparabile cu un vehicul sport și că este (semi)autonomă.
BMW a mai prezentat alte două concepte, mult apropiate de versiunea de serie, respectiv Concept X7 i Performance și Concept 8 Series, anunțând practic viitoarele X7 și Serie 8, pregătite pentru lansare în anii următori.
CITEȘTE ȘI FOTO Salonul auto din Frankfurt: Renault Symbioz, mașina viitorului care va alimenta casa cu energieMercedes-Benz AMG Project ONE
Mercedes-Benz nu s-a lăsat mai prejos și a venit la Frankfurt cu mai multe proiecte, între care se remarcă Mercedes-AMG Project ONE, un vehicul fantezie, care înglobează tehnologiile din Formula 1, sub forma unei mașini cu un design ce amintește, de asemenea, de bolizii F1. Șeful Daimler, Dietere Zetsche susține că este vorba despre un road-car, adică o mașină de stradă, nu doar o demonstrație de forță. Mașina chiar este reală și costă peste 2 milioane de euro. Din punct de vedere tehnologic, Project ONE nu este un vehicul electric, ci rămâne ancorat în realitate, fiind un hibrid, cu motor pe benzină și patru motoare electrice, cu o putere totală de 1000 CP și viteze ce vor depășit 350 km/h.
Însă Mercedes a bifat și capitolul concepte, cu EQA un proiect ceva mai pământean, în comparație cu competitorii săi, și în același timp propunerea electrică a Mercedes, fiind vorba despre un vehicule propulsat de energia electrică, și care va fi produs peste circa 5 ani. Parametrii lui EQA, model ce se va încadra în segmentul compact premium, sunt autonomia de peste 400 km, o baterie de 60kW, ce se poate updata până la 200 kW (cu o creștere corespunzătoare a autonomiei), o putere de 272 CP și 499 Nm, cuplu maxim.