Circulația pe tronsonul de nord al centurii Aleșd a fost deschisă astăzi, făcând legătura între localitățile Peștiș și Tinăud.
Cei care vin dinspre Cluj și se duc pe direcția Zalău nu vor mai trece prin Aleșd, transmit autoritățile locale.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Renault a prezentat primul său SUV electric din istoria mărciiTronsonul are peste 2 kilometri lungime și are la capete două girații: una pe DN 1, la ieșirea din Tinăud, cealaltă în Peștiș, pe DN 1 H.
Pe celălalt tronson, unde din cauza litigiilor nu putem derula lucrările în condiții normale, vom lucra în perioada următoare doar în zonele unde avem acces pe amplasament, transmite președintele CJ Bihor.
În iunie, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a semnat, în Beiuș, contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Beiuș – Etapa II, cu reprezentantul asocierii de firme Drum Asfalt (Leader) și Ile Viorel Construct. Valoarea contractului este de 14.678.561,20 lei, fără TVA.
Potrivit Consiliului Județean Bihor, etapa II a Centurii Beiuș va avea o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani și două benzi, câte una pe sens, din DN76.
CITEȘTE ȘI Skoda renunță definitiv la Fabia CombiNoul tronson va face legătura între Centura Beiuș și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către viitorul Parc Industrial Beiuș.
Valoarea contractului pentru cei 2 kilometri este de aproape 3 milioane de euro.
Lucrările la Centura Beiuș – Etapa I au început în luna februarie 2023. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lățimea părții carosabile - 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x 1,70 metri.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.