Brandul chinezesc Xpeng, considerat de analiști ca fiind unul dintre cele mai spectaculoase startup-uri din industria auto, și-a lansat noua campanie de promovare a modelului G6, un SUV complet electric care rivalizează cu Tesla Model Y, cel mai vândut automobil din lume în 2023 și cel mai vândut automobil electric din lume din ultimii doi ani.
Campania de promovare a SUV-ului Xpeng G6 are un mesaj-cheie extrem de puternic și, totodată, extrem de agresiv la adresa principalului rival, Tesla Model Y.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Mai multe vizualuri care prezintă o serie de echipamente și caracteristici ale lui G6 au ca titlul „Y Not”, o expresie care, în mod normal în limba engleză înseamnă „De ce nu?”, dar care, în contextul competiției de pe piața de mașini electrice, are indiscutabil rolul subliminal anti-Tesla: „Nu Y”.

De altfel, asemănarea dintre Xpeng G6 și Tesla Model Y este izbitoare, atât la nivel de design exterior, formă, proporții, cât și la interior, unde ecranul central de mari dimensiuni și aspectul simplu al bordului sunt inspirate fără discuție din estetica Tesla.

Modelul Xpeng G6 are la bază noua platformă SEPA 2.0 pe 800 de volți, care are o structură rigidă care include bateria și asigură o protecție la impact foarte mare. În același timp, arhitectura electronică este una tipică pentru noile vehicule definite de software, cu un pachet extrem de larg de sisteme de asistență și control.
Versiunile de motorizare încep cu un motor de 258 CP/440 Nm, cu tracțiune spate, și continuă cu cea integrală, AWD Performance, cu 476 CP/660 Nm, care se laudă cu o accelerație de sub 4 secunde de la 0 la 100 km/h.
Opțiunile de baterie sunt două, de 66 kWh (LFP), care asigură o autonomie de 435 km, și de 87,5 kWh (NMC), cu autonomie de 550 km. Chargerul de bord poate primi energie cu până la 280 kW, la stațiile DC care au suficientă putere, iar sistemul de management termic al bateriei include standard o pompă de căldură.

SUV-ul chinezilor are o lungime de 4,75 metri și o lățime de 1,92 metri, cu un ampatament de 2,89 metri și oferă un portbagaj de 571 litri.
Asemănarea cu Tesla Model Y este și la acest capitol ușor de sesizat: modelul american are o lungime de 4,75 metri, 1,92 metri lățime și 2,89 metri ampatament. Versiunile de motorizare oferite pe versiunea prefacelift au o plajă de puteri de la 256 CP la 437 CP, cu baterii de 57,5 kWh (LFP) (arhitectură 400 volți) și 75 kWh. Pe noul Model Y, revizuit, performanțele au fost îmbunătățite prin optimizarea mașinii și a software-ului, fără modificări de baterie sau motoare. Se remarcă superioritatea Xpeng din punctul de vedere al arhitecturii pe 800 volți, care oferă și viteze mai mari de încărcare, dar și performanțe la nivelul recuperării energiei.
Xpeng a reușit să atragă un partener valoros în 2024, grupul VW anunțând o investiție de circa 700 milioane dolari pentru 5% din compania chineză, cu care a început deja să dezvolte proiecte noi.
Compania Xpeng a anunțat că a vândut la nivel global, în primul trimestru al acestui an, 94.000 vehicule, în creștere cu peste 300%, după un rezultat bun în luna martie, cu 33.200 vehicule vândute.

Tesla Model Y a fost în 2024 cel mai vândut automobil electric din China, fiind secondat de modelul BYD Seagull. La începutul lui 2025, vânzările Tesla au căzut puternic, atât din cauza schimbului între versiunea pre-facelift și cea revizuită, cât și din cauza scăderii cererii pentru modelul american, dar cifrele publicate de diferite surse din China arată că Model Y a rămas cel mai vândut automobil electric din această țară.




