Mercedes renunță la ultimele modele fabricate împreună cu Renault

Auto/Transporturi   
Mercedes renunță la ultimele modele fabricate împreună cu Renault

Mercedes închide aproape orice relație cu Renault Group, deși planurile de acum zece ani erau extrem de optimiste. Modelele comerciale Citan și T-Class, care sunt bazate pe Renault Kangoo, vor fi oprite și nu vor mai avea noi generații.

După ce și-au răscumpărat pachetele de acțiuni deținute reciproc, Mercedes și Renault își separă complet și proiectele în comun.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Am testat Ford Puma Gen-E, prima mașină electrică produsă în România. Înaintea lui Ciolacu CITEȘTE ȘI FOTO Am testat Ford Puma Gen-E, prima mașină electrică produsă în România. Înaintea lui Ciolacu
Evenimente

Ultimul model fabricat de Renault pentru marca germană va fi scos din fabricație și nu va mai avea înlocuitori. Mercedes își restructurează portofoliul de produse și se va concentra pe modelele cu valoare adăugată mare și profit operațional consistent, Vito, V Class și Sprinter.

Mercedes Citan și versiunea de pasageri T-Class, două vehicule comerciale produse în Franța de Renault, pe platforma Kangoo, vor fi eliminate din gama comercial de compania germană, care a decis să păstreze doar modelele de dimensiuni mai mari. Același lucru se va întâmpla și cu versiunile electrice ale acestora, eCitan și EQT, despre care Mercedes spune că nu generează suficient profit.

DOGE, condus de Musk, a concediat experții din administrația traficului care ar trebui să supravegheze Tesla CITEȘTE ȘI DOGE, condus de Musk, a concediat experții din administrația traficului care ar trebui să supravegheze Tesla

Cele două modele fac parte din parteneriatul încheiat în 2010 între Daimler AG și Alianța Renault-Nissan, pe atunci condusă de Carlos Ghosn, parteneriat prelungit apoi în 2014, moment în care au fost stabilite noi proiecte, inclusiv Kangoo – Citan/T Class, Smart/Twingo, pe lângă cele anterioare, care cuprindeau schimburi de motoare sau seria de pickup-uri Navara/Alaskan/X Class.

Toate s-au stins, rând pe rând, iar companiile și-au vândut și cele 5% încrucișate pe care le dețineau, astfel că ultimul proiect rămas în viață a fost Citan și versiunile sale derivate.

Coaliția de guvernare din Germania a decis să nu se mai opună interdicției motoarelor cu combustie CITEȘTE ȘI Coaliția de guvernare din Germania a decis să nu se mai opună interdicției motoarelor cu combustie

După cum au declarat reprezentanții Mercedes pentru Automobilwoche, oprirea producției va avea loc în 2026. Mașinile fuseseră lansate în 2021, iar anul trecut fusese prezentat facelift-ul acestora, cu noi tehnologii și performanțe îmbunătățite.

Chiar dacă la lansarea acestor modele reprezentanții Mercedes spuneau că se bazează pe o piață foarte mare, care depășește 700.000 de unități, vânzările au rămas modeste, fiind afectate de o concurență acerbă în segmentele LCV compacte, unde Stellantis are o cotă de piață uriașă, cu toate modelele mărcilor Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, la care se adaugă și mașinile Toyota, produse în parteneriat.

Pe versiunile de pasageri, Mercedes Citan s-a vândut în 2024 în 7.200 de exemplare, în scădere cu 30% față de 2023, iar EQT în mai puțin de 300 de exemplare, în timp ce Kangoo a vândut dublu, deși este, în linii mari, aceeași mașină, la un preț mai mic.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes citan
mercedes t class
mercedes eqt
renault kangoo