FOTO BMW spune că a depășit Tesla din punct de vedere al tehnologiilor de baterii

FOTO BMW spune că a depășit Tesla din punct de vedere al tehnologiilor de baterii
scris 3 nov 2023

Milan Nedeljkovic, șeful producției BMW Group, consideră că noua generație de baterii, care utilizează noi tipuri de celule, cu o densitate energetică mai mare, reușește să depășească tehnologic Tesla și aduce reduceri substanțiale de costuri.

BMW va introduce în producție Generația 6-a de celule de baterii, care aduc o serie de performanțe  comparativ cu celulele care sunt regăsite astăzi pe mașinile electrice. Cu o reducere la jumătate a costurilor și o creștere cu 30%  eficienței energetice, cu ajutorul unei densități de energie mai mari, noile baterii vor fi utilizate pe viitoarele modele Neue Klasse, care vor intra în producție peste aproape doi ani, în Ungaria, la Debrecen. „Nu noi trebuie să ajungem Tesla din urmă, ci Tesla ar trebui să ne ajungă pe noi din urmă” a declarat Milan Nedeljkovic, întrebat de jurnaliști dacă BMW va ajunge din urmă Tesla cu aceste celule de generația șasea. El a spus însă, potrivit Automotive News, că nu vede niciun decalaj între cele două companii.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Ciolacu, după discuție cu Renault: Vreau Muzeu Dacia la Mioveni CITEȘTE ȘI FOTO Ciolacu, după discuție cu Renault: Vreau Muzeu Dacia la Mioveni

Noile baterii vor asigura o autonomie de 800 kilometri la o singură încărcare, ele fiind susținute de propriile motoare electrice, concepute după propriile soluții, după cum susține șeful producției BMW. Modificările esențiale ale celulelor țin atât de forma lor, una cilindrică (FOTO), ce permite o densitate mai bună față de bateriile prismatice, cât și de chimia folosită pentru catod și anod. Pe de o parte, a fost redus procentajul de cobalt în favoarea nichelului, pe de altă parte a fost mărit procentajul de siliciu la anod.

FOTO BMW spune că a depășit Tesla din punct de vedere al tehnologiilor de baterii

Producția de celule cilindrice a început deja în centrul BMW din Germania, din Parsdorf, pe o linie pilot, înainte de a fi produse în serie, în uzinele companiei. Celulele au un diametru de 46 mm și o lungime de 95 mm, și vor genera, odată asamblate în baterii, peste 800 de volți, după cum explică cei de la BMW. Intensitățile mari, de până la 500 de amperi din stațiile de încărcare vor reduce cu până la 30% timpul de încărcare.

Secretul anunțului VW privind fabrica de baterii din Europa de Est CITEȘTE ȘI Secretul anunțului VW privind fabrica de baterii din Europa de Est

Constructorul german va lansa începând in 2025 o întreagă familie de modele care vor folosi o platformă nouă, inclusiv grupuri motopropulsoare noi, împreună cu bateriile de nouă generație. Un concept care anticipează primul model din seria Neue Klasse a fost prezentat la Munchen, în cadrul salonului auto, însă designul destul de curajos al acestuia ar putea să nu reflecte decât foarte puțin din aspectul viitorului model de serie. După primul model produs la Debrecen, compania va lansa alte modele produse în fabrica din Ungaria, dar și la Munchen, unde se pregătește retehnologizarea uzinei pentru a produce mașini pe noua platformă.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
neue klasse
fabrica debrecen
baterii cilindrice