Ministrul Mediului confirmă intențiile de modificare a Programului Rabla: Discutăm dacă mai cumpărăm mașini foarte scumpe, ar trebui să direcționăm cât mai mulți bani către producători din România

Ministrul Mediului confirmă intențiile de modificare a Programului Rabla: Discutăm dacă mai cumpărăm mașini foarte scumpe, ar trebui să direcționăm cât mai mulți bani către producători din România
scris 2 nov 2023

Ministerul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că a avut discuții inclusiv cu prim-ministrul Marcel Ciolacu privind Programul Rabla și urmează să fie agreate o serie de prinicipii cu privire la condițiile acestuia pentru anul următor. Ministrul a arătat că trebuie discutat dacă subvenția va mai fi acordată pentru mașini foarte scumpe și găsite modalități de direcționare a unor sume cât mai mari din subvenție către producătorii locali. 

Profit.ro a relatat anterior că Programul Rabla, atât cel clasic, cât și cel pentru automobile electrice, ar putea fi schimbat, astfel încât să fie țintit mai mult către producția locală și către autovehicule cu prețuri mai mici sau medii, potrivit unor surse guvernamentale oficiale. 

Urmărește-ne și pe Google News

Profit.ro organizează pe 9 noiembrie Gala anuală Povești cu Profit...made in Romania, în care sunt premiați manageri și companii românești - DETALII AICI

"Am avut astfel de discuții cu colegii de la Administrația Fondului pentru Mediu, la fel cum le-am avut cu primul-ministru. Fără îndoială că Programul Rabla trebuie regândit în fiecare an pentru anul care urmează, iar din acest punct de vedere urmează să agreem o serie de principii pe care să le transpunem în noul program. Unul dintre aceste principii ar putea să se refere la valoarea maximă a unui autoturism pe care poate fi achiziționat cu astfel de vouchere, fie că discutăm despre Rabla plus, adică autoturisme electrice și plugin hibrid, fie că discutăm despre Rabla clasic", a spus ministrul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

El a arătat că este o vorba de discuție legitimă, care a mai avut loc și în trecut, iar un astfel de prag este stabilit acum pentru Rabla plus la 75.000 euro.

LISTA Proiectele de investiții publice prioritizate la bugetul pentru 2024 CITEȘTE ȘI LISTA Proiectele de investiții publice prioritizate la bugetul pentru 2024

”Din acest punct de vedere, bineînțeles, va trebui sa discutăm dacă mai cumpărăm mașini foarte scumpe cu voucher-ul Rabla sau nu, la fel cum, este adevărat, nu pot să nu mă gândesc la cei doi producători de autoturisme din România care sunt și foarte mari angajatori și care contribuie semnificativ la produsul intern brut al României și cred că atunci când discutăm despre aceste programe finanțate din bugetul național, nu din alte surse, ar trebui să luăm în considerare și aceste interese naționale, respectiv modul în care vom reuși să direcționăm, să folosim cat mai mulți din acești bani către producători din România”, a spus ministrul Fechet. 

El a dat însă asigurări că nu vor fi discrminați producătorii din alte state ale UE.

”Eu n-am spus că vreau să-i avantajez (pe producătorii români - n.red.), am spus doar că m-aș bucura ca o cât mai mare parte din aceste bugete să ajungă la producătorii români. Vom agrea structura concretă a programului, cu speranța că acest lucru se va întâmpla. În niciun caz, nu vom interzice sau, în niciun caz, nu vom discrimina și importatorii de autoturisme din alte țări, pentru că acest lucru ar înfrânge niște principii fundamentale ale Uniunii Europene, cum ar fi libera circulația mărfurilor”, a mai susșinut ministrul. 

Noi restricții pregătite pentru jocurile de noroc. Localitățile în care vor fi interzise CITEȘTE ȘI Noi restricții pregătite pentru jocurile de noroc. Localitățile în care vor fi interzise

Profit.ro a relatat anterior că Programul Rabla, atât cel clasic, cât și cel pentru automobile electrice, ar putea fi schimbat, astfel încât să fie țintit mai mult către producția locală și către autovehicule cu prețuri mai mici sau medii, potrivit unor surse guvernamentale oficiale. 

Potrivit acestora, guvernanții analizeză dacă programul Rabla poate fi concentrat mai mult pe producătorii din România și către mașini mai ieftine sau cu un preț mediu.

Ar putea fi astfel afectat atât programul Rabla ”Clasică”, cât și cel pentru automobile electrice. ”Ar putea fi vorba mașini cu prețuri între 10.000 – 15.000 euro, respectiv între 30.000 – 40.000 euro, date care ar corespunde celor două programe”, au transmis sursele, 

Conform acestora, unor membri din Guvern nu li se pare corect ca subvenția să se ducă pe mașini electrice scumpe, precum Tesla.

viewscnt
Afla mai multe despre
rabla
clasic
electric
mașini
ieftine
pret
mediu
schimbare
ministru
scump