BMW Group revine în lumea propulsiei cu hidrogen, după ce în urmă cu ceva vreme a testat atât combustia de hidrogen în motoarele clasice, cât și pilele fuel-cell, renunțând la acel moment la această direcție de cercetare. Acum, compania germană intră în teste cu un automobil într-o configurație apropiată de cea de serie.
BMW i Hydrogen NEXT este numele prototipurilor cu care BMW începe testele cu acest tip de propulsie, susținut de unii actori ai industriei auto și respins de alții din cauza costurilor.
După cum precizează BMW, prototipurile sale vor examina „cum funcționează împreună, în condiții reale, propulsia fără emisii de CO2, tehnologia șasiului specifică și sistemele electronice ale acestui vehicul”.
BMW i Hydrogen NEXT este un automobil complet electric care folosește hidrogenul drept combustibil, transformându-l în electricitate printr-un sistem cu pile de combustie. Programul de testare lansat de curând de producătorul german este un pas important pentru BMW Group în proiectul său, care prevede ca la sfârșitul anul 2022 să prezinte un model de serie mică, propulsat pe tehnologia fuel-cell, care are la bază BMW X5.
BMW este unul dintre susținătorii pilelor de combustie cu hidrogen și spune că „are potențial pe termen lung să completeze motoarele termice, sistemele plug-in hybrid și automobilele electrice cu baterie în cadrul strategiei de propulsii flexibile” a BMW Group. Compania bavareză țintește cu propulsia fuel-cell clienții care nu au acces la infrastructura de încărcare electrică sau care circulă frecvent pe distanțe mari.
Unul dintre obiectivele BMW în cadrul acestor teste este „reglajul fin al software-ului care controlează toate funcțiile de condus și funcționare”, după ce elementele separate ale întregului sistem au fost testate fiecare în parte.
CITEȘTE ȘI Salonul auto din Munchen: Dacia va fi prezentă cu Spring, Duster și posibil un nou model, în schimb Opel nu va participaBMW i Hydrogen NEXT folosește pile de combustie în cadrul unei cooperări cu Toyota Motor, unul dintre susținătorii cei mai aprigi ai acestei tehnologii, care a lansat deja, pe modelul Mirai, a doua generație de pile de cobustie cu hidrogen. BMW spune că ia de la Toyota celulele individuale, restul sistemului fiind unul propriu. Cele două companii colaborează din 2013 pe zona fuel cell.
Din punct de vedere dinamic, sistemul de propulsie de pe prototipurile BMW i Hydrogen NEXT combină sistemul fuel cell cu tehnolgoia eDrive de generația cincea, regăsită pe cele mai noi modele electrice ale mărcii. Pilele de combustie de hidrogen generează o putere electrică de 125 kW (170 CP), care este convertită la tensiunea solicitată de motorul electric. În paralel, sistemul utilizează o baterie suplimentară, care stochează energie ce poate fi utilizată atunci când este nevoie, pe perioade scurte, la accelerații. Întreg sistemul, generează în acest fel o putere maximă de 275 kW/374 CP, un nivel optim regăsit pe cele mai puternice modele cu motoare pe benzină ale mărcii.
Hidrogenul este depozitat în două rezervoare de 700 bari, din plastic armat cu fibră de carbon, care pot stoca până la șase kilograme de hidrogen. La combustia hidrogenului în prezența oxigenului se produce energie electrică și apă, care este eliminată pe țeava de eșapament.