Mercedes-Benz intră în lumea vehiculelor electrice și cu camioanele produse de Daimler Trucks, cu o versiune complet electrică a celebrului Actros, ce va demara producția de serie în acest an, odată cu primele livrări către clienți.
Daimler Trucks, divizia de camioane a companiei care deține Mercedes-Benz, va prezenta în premieră mondială primul camion eActros, pe 30 iunie, un vehicule propulsat doar cu ajutorul bateriilor și care este destinat transportului greu de mărfuri.
După teste care au însumat peste jumătate de milion de kilometri, eActros va intra în producția de serie la uzina din Wörth am Rhein, în a doua jumătate a anului. Clienții camionului eActros vor primi și o serie de servicii complementare, ce vor fi prezentate odată cu primul camion electric al companiei.
Potrivit celor de la Mercedes-Benz, eActros a fost creat în colaborare strânsă cu clienții, cărora le-au fost cerute opiniile cu privire la o mulțime de detalii ale mașinii, inclusiv pe perioada testelor.
„Am prezentat inițial un concept pentru un camion heavy-duty electric, în 2016. Doi ani mai târziu, puneam la dispoziția unor renumiți clienți, pentru teste, prototipurile noastre. eActros care va fi deszvăluit acum este rezultatul final al tuturor experiențelor acumulate pe șosea și pe circuitele de teste. Este o reflecție a puterii inovative a brandului Mercedes-Benz în materie de sisteme de rulare alternative. În același timp, vehiculul este rezultatul cooperării strânse și intense cu clienții noștri. Mulțumită testelor intense, lansăm un vehicul care este complet croit pentru nevoile clienților și îl oferim îmrpeună cu o gamă extinsă de servicii. Abia așteptăm premiera mondială din 30 iunie”, a declarat Andreas von Wallfeld, șeful de vânzări și marketing, Mercedes-Benz Trucks.
Flota de teste formată din zece prototipuri eActros, denumită „Innovation Fleet” a fost la dispoziția mai multor clienți în Germania și în alte țări europene, în ultimii aproape trei ani. Mercedes spune că în două dintre fazele testelor, aproximativ 20 de clienți au folosit un camion eActros în locul unui camion din flota curentă, pentru operațiuni. Camionul a fost pus la dispozție în variante de 18 tone și 25 de tone, parcurgând diferite sarcini în diferite sectoare de activitate. Printre altele, au transportat mărfuri refrigerate, răcite electric, a furnizat componente pentru uzine, a transportat containere de reziduuri, dar fost folosit și ca bază pentru transportul de rezervoare de cenușă pentru producția de beton.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini pe computer cu proiectul Duster 1310 de la Dacia, o versiune mai mică a lui BigsterPrintre calitățile remarcate de șoferii care au condus prototipurile eActros s-a numărat cuplul disponibil la orice turație a motorului, liniștea oferită de propulsia electrică, în comparație cu motoarele diesel, dar și experiența de condus lină, confortabilă.
Potrivit Mercedes-Benz, mașinile de serie vor fi superioare prototipurilor din Flota Inovației, având o serie de proprietăți suplimentare, între care autonomia, puterea motorului și funcțiile de siguranță. În plus, camioanele vor fi integrate într-un ecosistem care va oferi servicii de asistență și consultanță specifice mobilității electrice.
Daimler trucks precizează că intenționează să ofere produse neutre din punct de vedeer al consumului de CO2, în operațiile curente (tank to wheel), în Europa, Japonia și America de Nord, până în 2039. Până în 2022, Daimler Truck AG vrea să includă vehicule propulsate cu baterii în toate regiunile importante, Europa, SUA și Japonia, iar din 2027, compania vrea să introducă în portofoliul său vehicule propulsate cu hidrogen.