Ferrari a obținut un profit uriaș din fiecare mașină vândută în acest an. 10% din veniturile companiei vin din sponsorizări și drepturi comerciale

Ferrari a obținut un profit uriaș din fiecare mașină vândută în acest an. 10% din veniturile companiei vin din sponsorizări și drepturi comerciale
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 aug 2024

Constructorul de automobile sport Ferrari a înregistrat o nouă creștere a performanțelor financiare în prima jumătate a acestui an și a anunțat deja că-și majorează țintele pentru finalul de an, relevă datele analizate de Profit.ro.

Veniturile companiei Ferrari au crescut în primul semestru al acestui an cu circa 400 de milioane de euro, la aproximativ 3,3 miliarde euro, ca urmare a majorării volumul de mașini livrate clienților, la 7.044 unități (+13%), o creștere de aproape 100 de automobile, dar și ca urmare a unui preț mai mare per vehicul.

Urmărește-ne și pe Google News
Piața auto din România a scăzut. Duster, cel mai vândut model, cu o lună foarte bună pentru noua generație CITEȘTE ȘI Piața auto din România a scăzut. Duster, cel mai vândut model, cu o lună foarte bună pentru noua generație
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Aproape jumătate din aceste automobile au fost vândute în zona europeană și Orientul Mijlociu (3.228 vehicule, cu 56 mai multe față de anul trecut), restul fiind distribuite disproporționat între SUA (24% din total), China (7%) și alte regiuni. Cea mai mare piață pentru mașinile Ferrari rămâne SUA, cu 1672 de automobile vândute în intervalul ianuarie – iunie 2024, fiind urmată de Germania, cu 814 mașini, Marea Britanie, cu 494 mașini, China, cu 443, și Italia, cu 420. În Orientul Mijlociu, Ferrari a vândut „numai” 226 de mașini, în primele șase luni ale anului.

Profitul operațional înregistrat de Ferrari a crescut cu 120 de milioane de euro (+16%), la aproape un miliard de euro, profitul net raportat, după plata taxelor fiind de 765 milioane de euro. Cel mai important acționar al companiei (24%) este Exor NV, compania de investiții a familiei Agnelli, aceeași care dețin și cel mai mare pachet de acțiuni în cadrul Stellantis, după fuziunea Fiat Chrysler cu Peugeot Citroen.

Veniturile Ferrari din sponsorizări, drepturi comerciale și copyright au crescut la 312 milioane de euro, însă procentul lor în veniturile totale s-au redus ușor, la 9,8%, de la 10%.

Piața auto din România a scăzut. Duster, cel mai vândut model, cu o lună foarte bună pentru noua generație CITEȘTE ȘI Piața auto din România a scăzut. Duster, cel mai vândut model, cu o lună foarte bună pentru noua generație

Un calcul simplu, arată că profitul net obținut de Ferrari pentru fiecare automobil vândut este de peste 100.000 de euro, la venituri medii de peste 420.000 de euro pe vehicul, fără veniturile din sponsorizări. Asta înseamnă că marja profitului net depășește 23%, doar din banii obținuți din vânzările de automobile și componente.

Țintele financiare ale Ferrari pentru finalul de an au crescut prin prisma noilor rezultate, cu venituri estimate la peste 6,55 miliarde euro, față de 6,4 miliarde anterior. De asemenea, profitul operațional este prognozat la 2,5 miliarde euro, față de 2,45 miliarde anterior.

Ca urmare a rezultatelor și noilor ținte financiare, acțiunile Ferrari pe bursa din Milano au crescut rapid, cu peste 5 procente, cu o tendință de egalare a recordului de la începutul acestui an, când au urcat la peste 410 euro per acțiune.

viewscnt
Afla mai multe despre
ferrari
rezultate ferrari
vanzari ferrari
profit record ferrari