Vânzările Dacia pe cea mai mare piață a mărcii, Franța, au crescut în iulie, în condițiile nefavorabile ale unei piețe în scădere ușoară. Marca Renault a avut o scădere destul de mare în ultima lună, atât pe segmentul de autoturisme, cât și pe cel de utilitare, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a vândut în luna iulie 12.407 autoturisme în Franța, reușind o creștere de 6,1 procente față de anul trecut, după ce în lunile anterioare înregistrase scăderi cauzate în special de Spring. Volumul vândut i-a adus o majorare a cotei de piață la 9,8%, cu aproape 3 puncte procentuale peste rivalii de la Citroen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cealaltă marcă a grupului, Renault, a avut scăderi atât pe segmentul de autoturisme, cu 17.400 unități, -15%, cu o cotă de piață care a scăzut la 13,8%, cât și pe cel de vehicule comerciale ușoare, cu 8.379 unități (-8,6%), cota de piață micșorându-se la 26,1%, într-un segment care a crescut cu 8 procente.
Pe ansamblul vânzărilor, grupul Renault a încheiat luna cu o scădere de 7,8%, respectiv 38.514 vehicule (autoturisme și LCV), având o cotă de piață de 24,3%. Vânzările Dacia în cadrul grupului, pe ambele segmente, reprezintă aproape 30% (8% din totalul pieței franceze).
Rivalii de la Stellantis au înregistrat o creștere de 2,7%, având 29,6% cotă de piață, pe ambele segmente, dar cu 27,2% pe segmentul de autoturisme. Reamintim că Dacia nu mai este relevantă pe zona de LCV-uri, după eliminarea lui Dokker din gamă.
După șapte luni, Dacia are vânzări mai slabe decât cele de anul trecut, din cauza declinului din lunile anterioare. Cu un total de 88.144 autoturisme vândute, scăderea s-a diminuat la -4,5%, iar cota de piață a mărcii, pe segmentul de autoturisme, și-a mai revenit ușor, la 8,5%, dar este departe de vârfurile de anul trecut.
Marca Renault are, după șapte luni, o creștere ușoară, de 1,3%, cu 167.384 autoturisme, și reușește să compenseze scăderile Dacia. Raportat la anul trecut, Renault Group are acum un volum similar (-0,6%) și o cotă de piață, pe segment, de 24,7%, și de 25,9% pe toate segmentele. Stellantis are 30%, pe segmentele cumulate.
CITEȘTE ȘI Piața auto din România a scăzut. Duster, cel mai vândut model, cu o lună foarte bună pentru noua generațieDacia Sandero, cu un volum de 47.870 vehicule înmatriculate în Franța de la începutul acestui an, rămâne al treilea cel mai vândut autoturism din această țară, după Peugeot 208 și Renault Clio.
Dacia Duster, modelul care a contribuit la creșterea din iulie, înregistrează o scădere firească pentru generația 2, care coboară pe locul 10, cu 17.472 unități înmatriculate, și începe să crească cu generația 3, care a are în acest moment 5.415 unități înmatriculate (locul 52), din care 3.074 au fost înmatriculate în iulie și 2.341 în iunie. În total, Duster are 22.887 exemplare vândute în iulie, rezultat care îl plasează pe locul 8.
Dacia Spring a mai înmatriculat în iulie doar 28 de vehicule, probabil mașini de dealer ale versiunii facelift.