BMW și-a confirmat țintele financiare pentru finalul anului 2024, în pofida unor rezultate mai puțin fericite, care au însemnat scăderea profitului operațional și a marjei, „pe o piață volatilă”. Volumele vândute au rămas, totuși, stabile față de anul anterior.
Principalul indicator al afacerilor BMW în prima jumătate de an, valoarea EBIT, a scăzut dar „a rămas în intervalul țintă”, respectiv 10,9% pe întreg grupul și 8,6% pe sectorul auto, fiind însă la limitele inferioare ale țintelor, la finalul unui trimestru 2 cu cifre mai slabe decât trimestrul 1.
Veniturile BMW Group au ajuns la 73,55 miliarde euro, cu o scădere subunitară raportat la anul anterior (74 miliarde euro), după ce vânzările de autovehicule ale grupului au rămas stabile la 1,21 milioane de unități (-0,1%). Veniturile din sectorul auto au fost de 63 miliarde euro, la un nivel similar cu cel din anul 2023, în timp ce veniturile din servicii financiare au crescut cu aproape 10 procente, la 19,2 miliarde euro.
Profitul operațional a scăzut cu 18,4%, la 7,9 miliarde euro, fiind mai mic cu aproximativ 1,8 miliarde decât cel înregistrat în urmă cu un an. Scăderea a fost și mai mare pe sectorul auto, -19,2%, cu o valoare totală de 5,39 miliarde euro.
Profitul net raportat, după plata taxelor, a ajuns la 5,6 miliarde euro, cu un miliard sub nivelul anului anterior, ceea ce reprezintă o scădere de 14,6%.
Cea mai importantă performanță o reprezintă creșterea cotei vehiculelor electrice în totalul livrărilor, la 15,7%, cu un maxim de 17,4% în trimestrul al doilea al anului. Cu un total livrat de 190,614 automobile complet electrice, BMW Group a reușit un avans de 24,6% față de volumul de anul trecut, într-un moment complet nefavorabil vânzărilor de automobile electrice. În plus, vânzările totale de vehicule electrificate (BEV plus PHEV) au însumat 269.000 de unități, cu 9,6% mai multe decât în prima jumătate din 2023.
CITEȘTE ȘI Uzina Mercedes din Ungaria - investiție pierdută de România - concediază angajați pe fondul trecerii la producția de mașini electriceCompania își menține țintele pentru 2024, cu o marjă între 8 și 10%, dar estimează o scădere ușoară pentru profitul înainte de taxe, respectiv o creștere ușoară a livrărilor pe întreg anul.