Importul mașinilor second hand a ajuns în luna octombrie la un număr de 47.605 autoturisme, cu 70% mai multe decât anul trecut în aceeași lună. Volumul a cunoscut un impuls serios, ca urmare a anunțurilor făcute de autorități privind iminența introducerii unor noi taxe aplicate mașinilor rulate cumpărate din import.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Numărul autoturismelor introduse pe piață de români din import a atins un volum de 426.029 unități, cu aproape 70% mai mutle decât anul trecut. Creșterea nu este atât de spectaculoasă pe cât a fost estimată inițial de unele analize ale asociațiilor de producători sau vânzători de mașini noi (Polonia a resimțit un val de 1 milion de vehicule SH în primul an după eliminarea taxelor de poluare), însă această creștere s-a materializat prin înmatricularea unui număr destul de mare de automobile vechi pe șoselele din România.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Analizele Profit.ro pe baza statisticilor DRPCIV relevă că românii au câteva preferințe cimentate în materie de mașini rulate din Germania. Trebuie să fie un VW Golf sau Passat, să aibă motor 1.9 TDI sau 2.0 TDI și să fie veche de 11 – 12 ani, chiar 13. Aproximativ 60% din mașinile SH de import au motoare diesel. Un număr destul de redus din mașinile aduse din Germania au propulsie hibridă și câteva sunt vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia lansează noul Duster într-un eveniment Porți Deschise, între 8 și 10 decembrie, în rețeaua de dealeriClasamentul celor mai cumpărate mașini rulate din import, din luna octombrie, arată că Volkswagen Golf este în continuare pe locul 1 în preferințele românilor. Este preferat celebrul Golf 4, cu motor 1.9 TDI, fabricat între 2001 și 2003. Acesta costă în Germania de la 500 de euro, până la aproximativ 1.000 de euro, poate și mai puțin, la care se mai adaugă 200 – 300 euro actele de export în Germania și aproximativ 150 de euro combustibilul. La un preț de până în 2.000 de euro, mașina ajunge în România, înscrisă în circulație. Dcă este din 2005, prețul pleacă de la cel puțin 1.500 de euro, plus restul de cheltuieli.
Al doilea automoibil din clasamentul preferințelor este tot un VW, de data aceasta Passat, cele mai multe fiind la fel de vechi, cu motor 2.0 TDI sau 1.9 TDI. De altfel, cea mai cumpărată versiune de motorizare a unui model second-hand de import în luna octombrie a fost VW Passat 2.0 TDI din 2006. Prețul unui astfel de model, vechi de 11 – 12 ani, este cu maxim 500 de euro mai mare decât la Golf.
Al treilea model din clasament este Ford Focus, acesta fiind în general echipat cu motorul 1.8 tdci sau 1.6 tdci, din intervalul 2001 - 2006. Cea mai cumpărate versiune de motorizare în octombrie a fost 1.8 TDCi din 2002, model Focus 1. Acesta se vinde în Germania cu 500 – 600 de euro.
Dintre modelele premium, cele mai vândute sunt Audi A4, la care cea mai vândută motorizare a fost A4 1.9 TDI din 2003 (aproximativ 3.000 de euro, preț de vânzare în Germania), și BMW Seria 3, cu motorizarea preferată 320D din 2005, care costă 2.500 – 3.000 de euro.
Din punct de vedere al vechimii, cele mai cumpărate mașini au fost cele de 12 ani vechime, urmate de cele de 11 ani și cele de 13 ani vechime. În total, 31.386 de autoturisme intrate în țară în octombrie au fost mai vechi de 10 ani, aproximativ 65% din totalul autoturismelor SH aduse. Dintre acestea, 55 de autoturisme sunt mașini istorice, mai vechi de 30 de ani. Am remarcat câteva autoturisme interesante, cu valoare istorică: un Citroen 11CV, din 1949, un Willis din 1956, un Opel Rekord din 1962, un Cadillac De Ville cabrio, din 1969, și un Buick Riviera, tot din 1969.