Carlos Ghosn a testat "mașina electrică low-cost", construită pe structura lui Renault Kwid. Despre relația cu statul francez: am avut presiune la Renault doar când producția mergea în jos

Carlos Ghosn a testat "mașina electrică low-cost", construită pe structura lui Renault Kwid. Despre relația cu statul francez: am avut presiune la Renault doar când producția mergea în jos
scris 22 nov 2017

Carlos Ghosn, șeful Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi, mizează pe creșteri impresionante ale mărcilor din portofoliu, în următorii 5 ani, însă țintește mai ales piețele emergente, China, Brazilia și Rusia. În China va fi lansat un vehicul electric low-cost, pe platforma Kwid.

CEO-ul Renault și președinte al Nissan și al Mitsubishi, Carlos Ghosn, a confirmat, într-un interviu acordat publicației Automotive News, obiectivele pe care și le propune Alianța în următorii 5 ani. Cele mai importante sunt legate de volumele vândute, de extinderea portofoliului de mașini electrice, de introducerea pe scară largă a platformelor comune și de integrarea cât mai mare a celor trei companii din Alianță.

Urmărește-ne și pe Google News

Vânzările Renault Group, Nissan și Mitsubishi Motors ar treui să crească cu aproximativ 3,5 milioane de untiăți, de la 10,6 milioane cât cumulează în 2017 mărcile Renault, Alpine, Dacia, Lada, Samsung Motors, Nissan, Infiniti, Datsun și Mitsubishi, la 14 milioane de autovehicule vândute, în 2022.

Elvețienii de la Alu Menziken iau 25 milioane euro de la BERD pentru o nouă fabrică din România, care va produce pentru nume mari din industria auto și aeronautică CITEȘTE ȘI Elvețienii de la Alu Menziken iau 25 milioane euro de la BERD pentru o nouă fabrică din România, care va produce pentru nume mari din industria auto și aeronautică

Este un volum mare, cu o creștere greu de imaginat, însă Ghosn crede că aceste volume pot veni nu din piețele stabile, Europa sau SUA, ci din China, în primul rând, și din Brazilia și Rusia, în al doilea rând. În China, Renault ar trebui să crească de la 70.000 de vehicule vândute anul acesta, la 550.000 în 2022.

Piața chineză este un subiect fierbinte pentru Renault – Nissan – Mitsubishi, deoarece de aici ar trebui să vină și creșterea pentru vehiculele electrice. Carlos Ghosn este de părere, însă, că pe cea mai mare piață auto din lume nu pot fi vândute mașinile sofisticate ale alianței, precum Nissan Leaf sau Renault Fluence, ci trebuie mașini adaptate local, „mașini electrice low-cost”, cum le-a numit șeful Alianței. Acesta a declarat că inginerii Renault au dezvoltat un Kwid electric, pe care l-a testat deja în China, piața pe care se va vinde.

Despre dezvoltarea gamei de produse, Ghosn a confirmat ceea ce se știa deja: vor exista 3 platforme comune ale Alianței, dintre care două sunt deja construite (C/D pe care o folosesc Megane și celelalte modele compacte și medii, și A, pe care este construit Kwid), urmează platforma B (pe care o vor folosi și Logan/Sandero) și o a patra platformă pentru vehicule electrice. Nu mai puțin de 9 milioane din vehiculele Alianței vor fi construite pe aceste platforme.

În ceea ce privește relația cu statul francez, Carlos Ghosn a spus un singur lucru, fără să intre în detaliile privind statutul de acționar al Guvernului. „Guvernele sunt întotdeauna interesate să ai mai multă activitate în țara unde ești (...) Am avut presiune la Renault când producția mergea în jos, în 2009, 2010, 2011. Dar de atunci, producția a crescut și angajările cresc. Nu mai auzi nimic despre asta.”

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
nissan
mitsubishi
carlos ghosn