Kia a lansat propriul model de clasă B în segmentul SUV-urilor, Stonic, la scurt timp după lansarea de la Frankfurt și imediat după ce modelul similar de la Hyundai, Kona, cu care împarte platforma și componentele, a intrat de asemenea pe piața din România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Kia Stonic continuă lista de SUV-uri subcompacte lansate pe piața din România, oferind românilor o alternativă la cele existente, în special la Dacia Duster, cel mai accesibil SUV din acest segment. Kia Stonic a fost dezvoltat pe aceeași platformă cu Hyundai Kona, din grupul coreean, dar fără a avea, în acest moment, și echipări cu tracțiune integrală, trăsătură ce îi limitează spectrul de clienți, fără însă a-i pune în pericol vânzările, dat fiind faptul că 90% din cumpărătorii de SUV-uri mici nu sunt interesați de tracțiunea AWD.
Din punct de vedere al dimensiunilor, Kia Stonic se numără printre cele mai mici SUV-uri din segmentul său, cu o lungime de 4,14 metri, fiind comparabil cu Renault Captur, acesta fiind, de altfel, efectul utilizării platformei modelelor Rio/i20, la fel de mici. Altfel spus, Kia Stonic poate fi comparat, strict din punct de vedere al spațiului interior și dimensiunilor exterioare, cu Dacia Sandero Stepway (4,08 metri).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere al designului, Stonic amitnește de Audi Q2, o marcă ce îi este apropiată lui Peter Schreyer, vicepreședinte pentru design al Hyundai – Kia, spre deosebire de modelul similar de la Hyundai, care este mai vesel și pare inspirat din stilul Citroen.
Pentru a fi în trend, Kia recurge la o gamă largă de culori și posibilități de combinare a acestora, oferind „cel mai personalizabil model Kia”, după cum au anunțat coreenii înainte de lansarea sa, cu 20 de combinații de culoare și 5 opțiuni distinctive pentru acoperiș.
Motoarele sunt specifice clasei supermini, cu cel mai mic propulsor, pe benzină, de 1.2 litri, 84 CP, și alternative mai puternice, 1.0 T-GDI, de 120 CP, turbo, 1.4 litri, de asemenea aspirat. Alternativa diesel este 1.6 DSL, de 110 CP.
Dintre dotările importante, nu lipsesc cele mai importante tehnologii de asistare, de la ESC și Vehicle Stability Management, la Torque Vectoring by Brake, Straight Line Stability sau Cornering Brake Control.
Prețurile noului Kia Stonic sunt surprinzător de bune, cu o diferență uriașă între acestea și cele ale Hyundai Kona. Pentru echiparea de bază, 1.2 litri, prețul de pornire este 13.709 euro, în timp ce Kona pleacă de la 21.146 de euro. Modelul de la Hyundai nu dispune de motoare aspirate, ci doar de versiuni turbo, însă chiar și cu 1.0 GDI Stonic costă 15.411 euro, în timp ce dieselul poate fi cumpărat cu 16.827 euro, motor care la Kona nu există deocamdată în orfertă.
Ca și celelalte modele Kia, Stonic va avea 7 ani garanție sau 150.000 de km, valori unice în industria auto.