Înmatriculările de automobile din Europa au continua să scadă în luna septembrie, cu un procent foarte mare, din cauza crizei de semiconductori care i-a împiedicat pe constructori să asigure stocurile necesare dealerilor. România a înregistrat o scădere mai mică decât media pieței și rămâne în zona medie a clasamentului european, având un rezultat pozitiv după nouă luni, relevă date analizate de Profit.ro.
Aproape toate țările din Europa au înregistrat scăderi importante în luna septembrie, pe piețele auto, după numărul de autoturisme înmatriculate, iar România nu a făcut excepție, cu 17,8%, cu un volum de 8.942 de unități. Scăderea de la noi este mai mică decât cele 23,1 procente din UE, însă nu schimbă foarte multe în privința poziționării pieței de la noi, care este încă la un nivel redus, mai mică decât cea din Ungaria, de exemplu, o țară cu o populația mult mai mică decât România.
Cele mai mari scăderi ale înmatriculărilor au fost înregistrate de Lituania (56,8%) și Italia (32,7%), iar cele mai mici au fost în Slovenia și Grecie, ambele cu -7%. Estonia și Cipru au raportat creșteri ale înmatriculărilor, fiind însă țările cu cele mai mici volume din Europa. În total, în UE au fost înmatriculate 718.598 de autoturisme, multe sub nivelul din 2019, când se depășeau 1 milion de autoturisme înmatriculate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Evoluția mărcilor vândute în UE este proporțională cu situația de pe piață, aproape toate grupurile și mărcile auto fiind afectate negativ de scăderea cererii de autoturisme. Cele trei mari grupuri, VW (-27,7%), Stellantis (29,9%) și Renault (-21,8%) au generat pierderi mari ale vânzărilor și înmatriculărilor, la fel și companii cu volume mai mici, precum BMW (-19%), Daimler (-43%) sau Ford (-38%), în timp ce grupul sud-coreean Hyundai – Kia a fost singurul cu creștere în luna septembrie.
Doar câteva mărci de pe continent au reușit să raporteze creșteri, între care se numără DS, Hyundai și Kia, Smart. Datele Tesla nu figurează în aceste statistici, deoarece compania nu este membră ACEA. Dacia, parte a grupului Renault, a înmatriculat 33.247 unități, cu 12% mai puține decât anul trecut, cu vânzări influențate semnificativ de criza cipurilor.
CITEȘTE ȘI Skoda și VW țintesc o piață de 8,5 milioane de mașini cu combustie, cu noua platformă entry-level, cu mașini concurente cu DaciaDupă nouă luni, piața auto din UE păstrează o creștere de 6,6% față de anul trecut, situație care ar putea degenera dacă se mențin efectele crizei. Chiar dacă în majoritatea țărilor situația este pe plus deocamdată, inclusiv în România, unde avem 88.262 de autoturisme înmatriculate, cu 4,3% mai multe decât anul trecut, mai sunt piețe unde vânzările sunt deja în scădere, și vorbim aici despre piețe importante, cum este Germania, care are deja un nivel cu 1,2% mic decât în 2020, Olanda, cu 5 procente în minus, Belgia, cu 6 procente.
Și la constructori situația este similară, cu VW Group și Stellantis în creștere cu puțin peste 8 procente, dar Renault Group, Daimler sau Ford în scădere. Dacia a reușit să evite, deocamdată, trecerea în zona negativă a vânzărilor, având un volum de 281.577 de autoturisme înmatriculate, cu 4,2% mai multe decât anul trecut.